رویداد های اخیر

مسؤلان: احتمال دارد بانک جهانی کار پروژه‌های نیمه کاره‌اش را در افغانستان از سر گیرد

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۱, ۱۴۰۲)

مسؤلان د افغانستان بانک می‌گویند که احتمال می‌رود بانک جهانی کار پروژه‌های نیمه کاره اش را در افغانستان از سر گیرد. به گفته مسؤلان در این بانک، گفتگوها با بانک جهانی جریان دارد تا هرچه زودتر کار این پروژه‌ها آغاز شود.

احمد جاوید سداد، آمر عمومی سیاست پولی د افغانستان بانک، گفته است: «در این راستا از قرار معلوم بخشی از پروژه‌های نیمه کاره بانک جهانی تحت کار است.»

آقای سداد افزوده که امید است بانک جهانی و سایر نهادهای مالی که در اقتصاد افغانستان دخیل بودند، پروژه‌های نیمه کاره شان را از سر بگیرند.

از سویی هم، آگاهان اقتصادی گفته اند که هرگاه پروژه‌های بانک جهانی آغاز شود، تاثیر مستقیم بر رشد اقتصادی کشور خواهد داشت.

شبیر بشیری، آگاه اقتصادی، در این مورد گفته است: «پروژه‌های بانک جهانی معمولاً پروژ‌ه‌های نیمه زیربنایی بودند که با تطبیق شدن این پروژه‌ها زیربناهای خدماتی، رفایی و اجتماعی تاسیس می‌شد و همچنان در روستا‌های افغانستان توانسته بودند که جای کار خوب برای مردم ایجاد کنند.»

در همین حال، شماری از سرمایه‌گذاران همچنان تأکید کرده اند که آنان آماده اند تا در عملی شدن پروژه‌های انکشافی سهیم شوند.

گفتنی است که د افغانستان بانک از دیگر سازمان‌های بین‌المللی نیز می‌خواهد تا پروژه‌های انکشافی را در افغانستان حمایت مالی کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل