تجارت

مسئولان: بیش از ۳۵۰ شهرک غیرقانونی در کشور اعمار شده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مسئولان در وزارت شهرسازی و اراضی، می‌گویند که بیش از ۳۵۰ شهرک غیر قانونی در سراسر افغانستان اعمار شده است.

این مسئولان می‌افزایند که در این شهرک‌ها هزاران خانواده نیز زنده‌گی دارند؛ به گفته آنان، این وزارت، تلاش دارد تا این منابع بزرگ عایداتی را جنبه قانونی بدهند.

به گفته مسئولان در این وزارت، آنان روی طرحی کار می‌کنند تا تمام پروژه‌های ساختمانی غیرقانونی را قانونی بسازند تا باعث افزایش عواید حکومت شود.

حشمت الله ناصری، سخنگوی این وزارت می‌گوید: “ما تلاش داریم تا از این طریق ظرفیت‌هایی‌که به‌گونه غیرقانونی ایجاد شده اند، جنبه قانونی بدهیم تا از این طریق افزایش قابل ملاحظه درعواید دولت بیاید.”

با این حال مسئولان در اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، تأکید می‌ورزند که اگر حکومت این طرح  را عملی کند هم‌کاری بزرگ با سکتور خصوصی خواهد بود.

از سویی هم، این نهاد با استقبال از این طرح حکومت می‌گوید که تا ده میلیارد دالر در بخش ساختمان سرمایه‌گذاری شده است و طرح جدید حکومت هم‌کاری خوب با سکتور خصوصی است.

خانجان الکوزی، معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری اظهار می‌دارد: “ما از حکومت وحدت ملی همین توقع را داریم تا سرمایه گذاری سکتور خصوصی را از ابهام بکشد، تا کسانیکه سرمایه گذاری کرده اند و کسانیکه در این شهرک ها زندگی می کنند اسناد قانونی به دست بیاورند”

به گفته مسئولان در اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، اگر این طرح حکومت عملی شود علاقه‌مندی برای سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان افزایش می‌یابد.

Trending

خروج از نسخه موبایل