رویداد های اخیر

مسئولان: خدمات در میدان‌های هوایی کشور توسط خود افغان‌ها صورت خواهد گرفت

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۲)

وزارت ترانسپورت وهوانوردی می‌گوید که تلاش‌ها جریان دارد تا خدمات در میدان های هوایی کشور از سوی خود افغان ها صورت گیرد.

سخنگوی این وزارت می‌گوید که کار روی خریداری و نصب ماشین‌های استندرد در میدان‌های هوایی کشور جریان دارد و با نصب این ماشین‌ها تا چند ماه دیگر خدمات از سوی افغان‌ها در میدان‌های هوایی کشور صورت خواهد گرفت.

امام الدین احمدی می‌گوید: «تجهیزات برای قرارداد بزرگ خدمات هوایی افغانستان آماده شده اند. تا چند ماه دیگر خدمات هوایی افغانستان از سوی خود افغان‌ها انجام می‌شود. پیش از این، خدمات از سوی امریکایی‌ها ارائه می‌شد. ما به تجهیزات نیاز داشتیم. مطابق قرارداد، تجهیزات آورده و نصب می‌شود. ان شاءالله مشکلات در این بخش حل خواهد شد و انتظار می‌رود شرکت‌های هوایی خارجی بیشتر به افغانستان پرواز داشته باشند.»

به گفته آقای احمدی با فعال شدن نخستین کارگوی هوایی در کشور می‌خواهند تولیدات داخلی توسط شرکت‌های هوایی داخلی به مارکیت‌های جهانی انتقال یابد.

احمدی می‌گوید: «از این پس، میوه تازه و خشک ما به موقع به کشورهای جهان می‌رسد. این اقدام به همین منظور صورت گرفته است.»

شماری از سرمایه گذاران می‌گویند که باید در توسعه کارگوی هوایی کار بیشتر صورت گیرد زیرا میوه تازه افغانستان باید در وقت معینه به بازار های جهانی انتقال یابد تا از فاسد شدن آن جلوگیری شود.

شیرباز کمین زاده، رییس اتاق صنایع و معادن می‌گوید: «از اینکه مواد سوخت روز به روز کاهش می‌یابد و قیمت‌ها بالا می‌رود، پیشنهاد من به امارت اسلامی اینست که ما باید همین اکنون زیربنا بسازیم. در تمام میدان های هوایی، مراکز پروسس محصولات زراعتی خودرا بسازیم. سردخانه بسازیم، سیستم لوجیستیکی را آماده کنیم.»

هرچند در گذشته هم دهلیزهای هوایی کشور چندان توسعه داده نشده بود اما با آنهم به دلیل اینکه میوه تازه وخشک کشور در بازارهای جهانی خریداران خوبی دارد، اکثرا میوه ها از طریق هوایی منتقل می‌شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل