رویداد های اخیر

مسئولان: در یک سال گذشته ۳۹۳ پروژه آبرسانی در سراسر کشور تکمیل شده است

Published

on

(Last Updated On: اسد ۸, ۱۴۰۲)

مسئولان در وزارت احیا و انکشاف دهات در برنامه حسابدهی دولت به ملت گفته اند که در یک سال گذشته ۳۹۳ پروژه آبرسانی در سراسر کشور تکمیل و به بهره ‌برداری سپرده شده است.

به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۱ در ۲۶ ولایت کشور ۱۰۴ پروژه آبرسانی را به کمک مالی یونیسف به ارزش ۵۰۰ میلیون افغانی تکمیل و به بهره برداری سپرده اند.

به گفته آنان، کارعملی ۳۸۳ پروژه دیگر نیز آغاز شده که با تطبیق آن برای شش میلیون تن آب آشامیدنی وبرای ۹۰۰ تن دیگر زمینه کار فراهم می‌شود.

سید احمد مستقیم، معین پلان و پالیسی وزارت احیا وانکشاف دهات گفت: «۵۴ تفاهمنامه در بخش های حفظ الصحه و نظافت آب در ۳۴ ولایت با ۳۹ موسسه همکار داریم که بر اساس آن زیر نظارت ریاست‌های ولایتی احیا و انکشاف دهات ۱۸۶ شبکه جدید آبرسانی و ۶۶۷ چاه جدید حفر می‌گردد.»

مسئولان این وزارت گفتند بخش اعظم این پروژه ها به کمک مالی یونیسف و موسسات همکار این وزارت در سراسر کشور که در بخش های دسترسی به آب آشامیدنی صحی، حفظ الصحه، پروژه های آبیاری و بازسازی دیوارهای استنادی هستند به انجام رسیده است.

به گفته مسئولان با تکمیل کار پروژه های که روی دست دارند نزدیک به یک میلیون تن از باشندگان مناطق دور دست از مزایای این پروژه ها بهره مند خواهند شد.

میرزا احمد شکیب، رییس دفتر وزارت احیا و انکشاف دهات گفت: «پروژه های زیادی در بخش آبرسانی، بازسازی دیوارهای استنادی، ساخت سرک‌ها در دهات تطبیق شده است و پروژه های زیادی زیر کار است.»

بخت منیر محمد، رییس آبرسانی و حفظ الصحه روستایی وزارت احیا و انکشاف دهات گفت: «ما برنامه هایی برای تقویت آب های زیرزمینی در دهات داریم. البته برخی مشکلات بودجوی وجود دارد که اگر حل شود، این مشکل هم حل خواهد شد.»

به گفته مسئولان این وزارت، کمبود بودجه انکشافی و نبود امکانات در مناطق دور دست باعث عدم تطبیق و یا کندی کار ده ها پروژه شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل