تجارت

مسوده بودجه مالی ۱۳۹۶ نهایی شد و به زودی به شورای ملی فرستاده خواهد شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

مسوده بودجه سال مالی هزارو سه صد و نود شش نهایی شده و پس از بحث در کابینه به زودی برای تصویب به شورای ملی فرستاده خواهد شد.

وزیر مالیه با ابراز این مطلب می گوید که با درنظر داشت میزان بلند کمک های جهانی بودجه سال آینده با چالش رو به رو نخواهد شد.

وزیر مالیه در نشست استعماعیه مجلس سنا حضور یافت و درباره چگونه گی کمک های وعده شده در نشست بروکسل به نماینده گان مردم وضاحت داد.

اکلیل حکیمی، وزیر مالیه میگوید، ” بودجه سال  ۱۳۹۶نهایی شده و به کابینه ارائه میشود و بعد از فیصله کابینه به زودی به شورای ملی برای تصویب فرستاده خواهد شد و خواست ما از کشور های کمک کننده این بود که تمامی پول ها از بودجه حکومت به مصرف برسد که این خواست تا اندازه زیادی ازسوی جهانیان پذیرفته شده است.”

درهمین حال وزیر مالیه از ضعف مدیریت و مصرف نشدن بیش از شصت در صد بودجه ابراز نگرانی می کند.

وزیر مالیه خاطر نشان نمود که رئیس جمهور درباره آن مقام های که در مصرف بودجه ناتوان بودند، تصمیم جدی خواهد گرفت.

اکلیل حکیمی، وزیر مالیه می افزاید، “چگونه گی مصرف بودجه باید به بحث گرفته شود و ادارات که در مصروف بودجه ناتوان بودند، رئیس جمهور دربرابر شان در مشوره با شورای ملی تصمیم خواهد گرفت.”

درحالی که چند ماه محدود به پایان سال مالی مانده است، اما بیشتر نهاد های بودجه یی کمتر از چهل درصد از بودجه های انکشافی شان را به مصرف رسانند که این کار روند توسعه درکشور را با دشواری های زیادی مواجه ساخته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل