اخبار ساحوی

مسولان: از آغاز سال تاکنون بیش از ۱۱۳هزار تُن میوه خشک و نباتات طبی صادر شده

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۰, ۱۴۰۰)

مسئولان اتاق تجارت و صنایع قندهار می‌گویند که از آغاز سال جاری خورشیدی تاکنون ۱۱۳هزار و ۷۵۰ تُن میوه خشک و نباتات طبی صادر شده است که در مقابل این میزان صادرات ۳۰۸ میلیون دالر عواید کرده است.

مسئولان اتاق تجارت قندهار از وضعیت امنیتی در این ولایت خوشحال اند.

روز های اخیر ما آخر سال ۱۴۰۰ است، فعلا در بازارهای قندهار مانند گذشته خرید و فروش میوه وجود ندارد، تاجران میگویند که بسیاری از میوه های خشک آنها صادر شده و مواد بسیار کم برای تجارت آنها وجود دارد، با این حال آنان از امنیت راه ها خوشحال هستند.

تاجران میوه خشک همچنین به تعدادی از مشکلات در سال ۱۴۰۰ خورشیدی اشاره کرده می‌گویند؛ که تحریم‌های اخیر امریکا تجارت آنها را با مشکل مواجه کرده است.

مقامات اتاق تجارت و صنایع قندهار می‌گویند که سال جاری سال خوبی برای تاجران بود و آنها توانسته اند در سال جاری ۱۱۳ هزار و ۷۵۰ تن میوه خشک، میوه های تازه و نباتات طبی را صادر کنند و در مقابل توانستند از این مدرک ۳۰۸ میلیون دالر عواید داشته باشند.

حاجی محمد داود قادری، رییس اتاق تجارت قندهار می‌گوید که:”در صادرات ما مشکلاتی وجود داشت بسیار خوبی صادرات داشتیم، الحمدلله مسئولان امارت اسلامی هیچ مشکلی برای ما ایجاد نکردند و برای بهبود صادرات توصیه‌های که داشتیم بسیار خوب پذیرفته می‌شد و عملی می‌شد صادرات امسال تقریباً ۱۱۳هزار و ۷۵۰ تُن بوده است که شامل میوه‌های خشک، میوه‌های تازه و نباتات می‌شود که بلندترین رقم را انجنیر تشکیل میدهد.”

قابل یادآوری است که سال جاری شمسی تحولات سیاسی را به همراه داشته است که همه اقشار جامعه به شمول تاجران تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

Trending

خروج از نسخه موبایل