اخبار ساحوی

مسوولان امنیتی از تامین امنیت انتخابات سال آینده به رییس جمهور اطمینان دادند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

فرماندهان قول اردوهای افغانستان در نشستی با رییس جمهور کرزی اطمینان داده اند که هیچ تهدیدی متوجه رای دهندگان انتخابات نخواهد شد  و اوضاع امنیتی در روز انتخابات بهتر از انتخابات گذشته ریاست جمهوری خواهد بود.

حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان برای اطمینان از تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی مقامات ارشد ارتش ملی را به کاخ ریاست جمهوری فراه خواند بود.

بسم الله محمدی وزیر دفاع افغانستان در این نشست گفت: “ارتش افغانستان در یک سال گذشته با چالش های فروانی رو به رو بود، تا آماده تامین امنیت انتخابات و گرفتن مسوولیت های امنیتی شود”.

با آنکه مناطق جنوب و جنوب شرق افغانستان از بد امن ترین ساحات کشور دانسته میشود، اما وزیر دفاع افغانستان ضمن اینکه سال جاری خورشیدی را پر چالشترین سال برای ارتش این کشور میداند به رییس جمهور اطمینان داد که در محلات جنوب و جنوب شرق کشور انتخابات سر تاسری برگزار خواهد شد.

زلمی ویسا فرمانده قول اردوی 209 شاهین به رییس جمهور گفت:” من به شما اطمینان میدهم که در 85 مرکز رأیدی دهی که در جمع تهدید های بلند قرار داشت در حال حاضر به سطح پائین تری قرار گرفته و میتوانیم در تمام ساحات انتخابات را برگزار نماییم”.

از سوی هم تورن جنرال تاج محمد جاهد قوماندان قول اردوی 207 در راستای برگزاری انتخابات شفاف ، آزاد و عادلانه و بدون دخالت نیرو های امنیتی تعهد سپرد.

مناطق شمال و مرکزی افغانستان در بعضی موارد نیز هراز گاهی تحرکات هراس افگنان خوانده شده است، اما مقام های ارتش این زون ها نیز باور دارند که هراس افگنان مانع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نخواهند شد.

چگونگی برگزاری تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی سال آینده از نگرانی های بشمار میرود که تهدیدات امنیتی هنوز هم یکی از چالش های جدی آن دانسته میشود.

انتخابات ریاست جمهوری در 16 حمل سال آینده برگزار میشود و کمیسیون انتخابات فهرست هفت هزار مرکز رأی را برای نهاد های امنیتی فرستاده است. این نهاد ها قرار است در هفته جاری در مورد تدابیر امنیتی مراکز رأی دهی رایزنی کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل