تجارت

مسوولان در قندهار: پاکستان به ارزش ۳۰ میلیون دالر دارایی‌های مالکان کارخانه‌های پنبه را ضبط کرده است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۱)

مسوولان در پارک‌های صنعتی ولایت قندهار می‌گویند که کشور پاکستان تلاش میکند تا کار فابریکه‌های تولیدی پنبه  در این ولایت متوقف شود.

به گفته این مسوولان در قندهار ۲۴ فابریکه فعالیت میکند که بخش از دارایی‌های مالکان این فابریکه‌ها را پاکستان به بهانه‌های گونه گون ضبط کرده است.

در پارک های صنعتی قندهار بیش از ۲۴ فابریکه پروسس تولید پنبه دانه فعالیت میکند که در سال گذشته تقریبآ چهار صد هزار تن پنبه را پروسس کرده اند.

مسوولان اتاق تجارت و صنایع قندهار می‌گویند که در سال‌های گذشته پنبه افغانستان به پاکستان صادر میشد، اما اکنون نصف محصولات پنبه به پاکستان صادر می‌شود که از طرف پاکستان برای مالکین این فابریکه‌ها مشکلات گونه گون ایجاد شده تا این فابریکه‌ها از فعالیت باز بمانند. به گفته‌ای آنان پاکستان ۳۰ میلیون دالر دارایی مالکان کارخانه‌ها را به بهانه‌های مختلف ضبط کرده است.

سید سرور امانی، رییس اتاق تجارت و صنایع قندهار می‌گوید که:” سیستم بانک های خراب است و دراین قسمت مشکلات داریم حواله جات از طریق بانک ها بند است و پاکستان از این استفاده غیرمنصفانه می کند به این معنی که در حال حاضر هم بیشترین پول سکتور پنبه در پاکستان بند است که می توانم این مبلغ به ۳۰ میلیون دالر می رسد و این پول ۲۴فابریکه است و این پول را نه از طریق حواله میدهند، نه از طریق بانک و نه هم از طریق سیستم تی تی.”

مالکین کارخانه‌های پنبه در پارک‌های صنعتی قندهار می‌گویند که نبود برق یکی از مشکلات دیگر آنها است و نمی‌‎توانند به طور منظم فعالیت کنند.

یارمحمد رحمانی، مالک کارخانه پنبه در قندهار می‌گوید که:” مشکل عمده ما نبود برق است و با آمدن امارت اسلامی این مشکل بیشتر شده است. ما اینجا جنراتورهای ده میگاوات داشتیم و اکنون برای آن تیل نداریم.”

کارگران در این کارخانه‌ها از اینکه زمینه کار برای شان فراهم شده است خرسند اند اما از امارت اسلامی می‌خواهند برای حل مشکلات موجود در این فابریکه‌ها اقدامات جدی را روی دست گیرند.

شاه محمد، کارگر می‌گوید که:” پارک های صنعتی بزرگترین پیشرفت است و امارت اسلامی دراین قسمت توجه بیشتر کند و در قسمت فراهم کردن برق آن باید توجه کند چرا که جوانان زیاد صاحب کار خواهند شد.”

به گفته مسوولین اگر کارخانه‌های پروسس روغن پنبه در شهرک‌های صنعتی قندهار بتوانند به طور نورمال کار کنند برای هزاران تن دیگر زمینه کار فراهم  و از مهاجرت‌های غیر قانونی جلوگیری خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل