خبرهای تازه

مسکو: داعش بیش از ۱۰ هزار جنگجو در افغانستان دارد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

یک فرستاده ویژه روسیه گفته است گروه تروریستی دولت اسلامی یا داعش هم اکنون بیش از ۱۰ هزار جنگجو در افغانستان دارد و به باور مسکو ایالات متحده امریکا در مورد میزان تهدید این گروه دچار اشتباه شده است.

ضمیر کابلوف، رئیس بخش شرق میانه در وزارت امور خارجه روسیه به ریانووستی، خبرگزاری بین المللی دولتی روسیه، گفته است که جنگجویان داعش از عراق و سوریه به افغانستان فرار میکنند و این گروه تروریستی در حال حاضر بیش از ۱۰هزار نیرو در این کشور دارد.

آقای کابلوف افزوده است: “روسیه از جمله اولین کشورهای بود که از توسعه دامنه تهدید داعش در افغانستان هشدار داد. اخیرا داعش حضور اش را در این کشور تقویت کرده است. برآورد ما این است که شمار نیروهای این گروه بیشتر از ۱۰ هزار و در حال افزایش است”.

به گفته این مقام وزارت خارجه روسیه، این رقم رو به افزایش شامل جنگجویان جدیدی که تجربه جنگ در عراق و سوریه را دارند، نیز میگردد.

او هم چنان اظهار نگرانی کرده که نیروهای داعش در شمال افغانستان و مناطق هم مرز با تاجکستان و ترکمنستان حضور قوی دارند.

آقای کابلوف در ادامه صاحبه اش تاکید کرده که “اهداف داعش مشخصا توسعه دامنه نفوذ اش به خارج از افغانستان است” و این امر ” آسیای مرکزی و قسمت های جنوبی روسیه را به صورت جدی در معرض تهدید قرار میدهد”.

این در حالی است که مقامات نظامی امریکا در افغانستان پیش از این شمار جنگجویان گروه داعش را در افغانستان حدود ۳ هزار گفته بودند.

اما روسیه اخیرا در امر مبارزه علیه هراس افگنی و مواد مخدر در افغانستان با ایالات متحده امریکا اظهار همکاری کرده و افغانستان نیز از آن استقبال کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل