اخبار ساحوی

مشاور امنیتی کاخ سفید:سربازانی که پس از2014 درافغانستان باقی خواهند ماند به مراتب کمتر از میزان کنونی خواهد بود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

یک مشاور امنیتی کاخ سفید به رسانه ها گفته است که رییسان جمهور افغانستان و امریکا در دیدار با هم، روی آمار نیروهای امریکایی که پس از سال 2014 در افغانستان باقی می مانند، صحبت نخواهند کرد.

بین رودز مشاور امنیتی کاخ سفید همچنان گفته است که سربازانی که پس از2014 درافغانستان باقی خواهند ماند به مراتب کمتر از میزان کنونی خواهد بود.

بین رودز مشاور امنیتی کاخ سفید گفت:” دراین دیدار بارک اوباما رییس جمهوری ایالات متحده امریکا و حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان در مورد میزان نیروهای امریکایی که قرار است پس از سال 2014 در افغانستان باقی بمانند،  بحث نخواهند کرد. اما بحث های این دو رهبر این امکان را خواهند داشت که در مورد چنین مسایلی تبادل نظر نمایند، تا رییس جمهور امریکا بتواند در ماه های آینده در این زمینه تصمیم لازم اتخاذ نماید”.

میاگل خالد آگاه امور سیاسی حضور نیرو های امریکایی را پس از سال 2014 در افغانستان به نفع افغانستان دانسته گفت:”  تا زمان توانمند شدن کامل نیروهای امنیتی افغان موجودیت نیروهای امریکایی در افغانستان یک امر ضروری می باشد و در غیر این صورت بروز ناامنی ها به دست آوردهای یک دهه اخیر درافغانستان صدمه وارد خواهد کرد”.

با باور آقای خالد گنگ بودن عواقب پیروزی جنگ با هراس افگنی توسط نیروهای خارجی که در راس آن ایالات متحده امریکا قرار دارد، سبب شده است تا امریکا نتواند در مورد شمار نیرو های که باید در افغانستان باقی بماند تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

گفته میشود که بارک اوباما رییس جمهور ایالات متحده امریکا قرار است روز جمعه (22جدی )حامد کرزی رییس جمهور افغانستان را به حضور بپذیرد.

درحالیکه کارشناسان افغان براین باورند که امریکا با مصرف هزینه گزاف طی چند سال گذشته و از دست دادن شماری زیادی سربازانش در جنگ افغانستان این کشور را به ساده گی ترک نخواهد کرد،

اما  مشاور امنیتی کاخ سفید  گفته است سربازانی که پس از2014 درافغانستان باقی خواهند ماند به مراتب کمتر از میزان کنونی خواهد بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل