اخبار ساحوی

مشکل شغلی کارمندان مسلکی طبی

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

سطح تقاضا برای جذب کارمندان مسلکی طبی، در کشور پایین است و بیشتر فارغان این رشته‌ها هنگام در خواست کار در نهاد های دولتی با مشکل مواجه می شوند.

معین وزارت صحت عامه در مراسم فراغت بیش از 300 تن از دانشجویان بخش های گونه گون طبی انستیتوت علوم صحی غضنفر افزود  که شاید این فارغان هنگام کاریابی به مشکل مواجه شوند.

این در حالیست که وزیر صحت عامه پیش از این گفته بود 50 درصد از جمعیت  کشور به خدمات اساسی صحی دسترسی ندارند.

در آخرین دور 328 تن از بخش های مختلف، مانند قابلگی، نرسنگ، فارمسی، پروتیز دندان، رادیو لوژی و انستیزی از انستیتوت دولتی علوم صحی غضنفر فارغ شدند.

اما پیام معین وزارت صحت عامه برای این فارغان این است که هنگام مراجعه برای دریافت کار، به مشکل مواجه خواهند شد، زیرا سطح تقاضا برای جذب کارمند پایین است.

داکتر بصیر سرور معین وزارت صحت عامه میگوید” مساله عرضه و تقاضا است،این مشکل افغانستان نیست یک مشکل جهانی است، ما تلاش می کنیم که به این جوانان کار پیدا کنیم اما، مشکل این است که در شهرهای بزرگ کشور برای آنان کار پیدا نمی شود”

رییس انستیتوت علوم صحی غضنفر می گوید، زمان آن رسیده است که این فارغان عملاٌ کار خود را آغاز کرده  و خدمات صحی را به مردم ارایه کنند.

داکتر کیمیا عزیز رییس انستیتوت علوم صحی غضنفر

“امروز باید عملاً در خدمت مردم قرار بگیرند، خواهش من این است که باید به مسلک مقدس طبابت وفا دار و باور مند باشید”

پیش از این وزیر صحت عامه کشور گفته بود که 50 درصد از مردم افغانستان به خصوص در روستا های دور دست به خدمات اساسی صحی دسترسی ندارند، و بیشتر کمبود در بخش کارمندان زن است.

گزارش حمید صدیقی

Trending

خروج از نسخه موبایل