Connect with us

رویداد های اخیر

معاون والی تهران: با مهاجران غیرقانونی مثل زمان جنگ مقابله می‌کنیم

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

مهدی باب الحوائجی، معاون والی تهران هشدار داده که مقابله کردن با مهاجران غیر قانونی مثل مقابله کردن در جنگ است.

باب الحوائجی خطاب به مسوولان شهر ری تهران گفته است: «امروز مقابله کردن با اتباع غیرمجاز در شهر ری، مثل مقابله کردن در جنگ است. مثل زمانی است که اسلحه به دست گرفتند بچه های ما و رفتند و شهید شدند.»

وی ادامه داد: «اطراف خانواده‌های ما ماین‌گذاری شده، ماین گذاری اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی.»

باب الحوائجی گفت که اتباع قانون شکن هم در شهر ری وجود دارند و حضور شان تهدید است.

او اظهار کرد که تنها جریمه کردن کافی نیست و مسوولان باید از سایر صلاحیت‌های شان استفاده کنند.

این مقام به مشاوران املاک و رهنما های معاملات هشدار داد که در صورت فراهم کردن مسکن به «اتباع غیرمجاز» مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

این در حالیست که حکومت ایران روزانه صدها افغان فاقد سند قانونی را به کشور شان باز می‌گرداند.

رویداد های اخیر

رهبر امارت اسلامی: کنار رفتن از منصب ام را می‌پذیرم اما تفرقه را نه

او همچنان بر تامین حقوق شرعی زنان تاکید کرد و گفت که مهریه و حق میراث آنان داده شود.

Published

on

(Last Updated On: )

رهبر امارت اسلامی در سخنرانی نماز عید در کندهار بر اهمیت اتحاد تاکید کرده و گفته است که او حاضر است کنار رفتن از مقامش را بپذیرد، اما تفرقه نمی‌خواهد.

مولوی هبت الله آخندزاده در سخنرانی اش امروز (دوشنبه، ۲۸ جوزا) در عیدگاه مرکزی کندهار هشدار داد که دشمنان از اختلاف میان افغان‌ها سود خواهند برد.

او گفت: «اختلاف نمی‌خواهم. اگر در یک روز همه به اتفاق مرا از این منصب عزل کنند، به آن راضی هستم، اما به این راضی نیستم که اختلاف و تفرقه باشد. حاکمیت با وجود اختلاف مستحکم می‌شود. اگر کوشش کنم که در میان مردم اختلاف بیندازم، آنها در مورد من متفق نخواهند شد. آنها بین خود شان درگیر خواهند بود. اما من این را نمی‌خواهم. این سیاست فرعونی است. این سیاست شیطانی است.»

رهبر امارت اسلامی تاکید کرد که نظام کنونی یک نظام شرعی است و باید تقویت شود. او گفت که این نظام عدالت را تامین می‌کند، اما در صورتی که اتحاد باشد.

او گفت: «کوشش کنید برادری، یکپارچگی، اتحاد در میان خود ایجاد کنید. الله پاک ما را امتحان می‌کند… خواهشات نفسانی و شیطانی خود را کنار بگذاریم و خود را به رضای الله تسلیم کنیم… ما برای این آفریده نشده ایم که دنیا را حاصل کنیم، پول به دست بیاوریم و صاحب عزت دنیایی شویم، بلکه برای بندگی الله آفریده شده ایم.»

مولوی هبت الله آخندزاده توصیه کرد که عیب‌های یکدیگر به گونه علنی نه، بلکه در خفا بیان شود.

او همچنان بر تامین حقوق شرعی زنان تاکید کرد و گفت که مهریه و حق میراث آنان داده شود.

رهبر امارت اسلامی در سخنرانی خود به مساله فلسطین نیز پرداخت و دعا کرد که الله با «لشکر غیبی» خود فلسطینیان را در برابر اسرائیل پیروز بگرداند.

او گفت که ابر قدرت‌های جهان از کشتار زنان و کودکان در غزه چشم پوشی می‌نمایند، اما به امارت اسلامی نصیحت می‌کنند.

او تصریح کرد: «زنان و کودکان شهید می‌شوند. تو با کدام دیده به من نصیحت می‌کنی و از من درخواست می‌کنی و می‌خواهی خواست ات را بپذیرم. هم کفار چشم خود را بسته اند و هم مسلمانان. برادران! امروز این شما هستید که صدای اسلام را بلند می‌کنید. دنیا با اسلام خدا حافظی کرده است.»

کشورهای جهان همواره از امارت اسلامی خواسته اند که حقوق زنان را تامین کند و یک حکومت همه شمول تشکیل دهد. مقام‌های امارت اسلامی اما گفته اند که این موضوعات مربوط کشورهای جهان نمی‌شود.

 

مطالب مرتبط:

رهبر امارت اسلامی: با تمام جهان روابط سیاسی و اقتصادی می‌خواهیم

 

رهبر امارت اسلامی: آرمان دشمنان برای ایجاد اختلاف میان ما برآورده نمی‌شود

 

Continue Reading

رویداد های اخیر

آلمان می‌خواهد مهاجران افغان را از طریق ازبکستان به کشور شان اخراج کند

این هیات به دولت ازبکستان پیشنهاد کرده که اخراج شوندگان، وارد تاشکند گردیده و از آن طریق توسط شرکت هوایی کام ایر به کابل منتقل شوند.

Published

on

(Last Updated On: )

مجله آلمانی اشپیگل گزارش داده که دولت آلمان در حال مذاکره با ازبکستان در مورد اخراج مهاجران از آلمان به افغانستان است و در این باره وارد گفتگوی مستقیم با امارت اسلامی نخواهد شد.

اشپیگل افزوده است که هیاتی از وزارت داخله آلمان در اواخر ماه می به این منظور به تاشکند، پایتخت ازبکستان سفر کرده بود.

این هیات به دولت ازبکستان پیشنهاد کرده که اخراج شوندگان، وارد تاشکند گردیده و از آن طریق توسط شرکت هوایی کام ایر به کابل منتقل شوند.

این در حالیست که در ماه جون، وزیر داخله آلمان اعلام کرده بود که کشورش در حال بررسی اخراج مهاجران افغان که تهدید امنیتی ایجاد می‌کنند، می‌باشد.

این اعلام پس از آن صورت گرفت که یک شهروند افغان یک افسر پولیس آلمان را با ضربات چاقو کشت.

به گزارش مجله اشپیگل، دولت ازبکستان می‌خواهد قبل از توافق در مورد اخراج مهاجران افغان، یک توافقنامه رسمی مهاجرت با آلمان امضا کند. بر بنیاد این توافقنامه، ورود کارگران ماهر ازبکستان به آلمان تنظیم خواهد شد.

اشپیگل افزوده است که نماینده ویژه برلین برای توافقنامه های مهاجرت هفته آینده به ازبکستان سفر خواهد کرد.

این در حالیست که امارت اسلامی یک هفته پیش گفته بود که آلمان نباید مهاجران افغان را به کشور سوم بسپارد، بلکه موضوع بر اساس توافق دوجانبه حل شود.

 

مطالب مرتبط:

امارت اسلامی به آلمان: مهاجران را به کشور سوم نسپارید، موضوع بر اساس توافق دوجانبه حل شود

صدراعظم آلمان: مهاجران جنایت‌کار اخراج‌ می‌شوند

Continue Reading

رویداد های اخیر

رئیس‌الوزرا: در حفاظت و تقویت نظام همکاری مردم بسیار مهم است

او خواستار دعای مسلمانان به خصوص حاجیان در حق مردم فلسطین شده و درکنار این به همدری و کمک با فلسطینیان نیز تأکید کرده است.

Published

on

(Last Updated On: )

ملا محمدحسن آخند، رئیس‌الوزرای امارت اسلامی افغانستان در پیام عیدی خود از شهروندان کشور خواسته است که از نظام اسلامی پشتیبانی قاطع کنند زیرا حمایت مردم در حفظ وتقویت نظام بسیار مهم است.

آقای محمد حسن گفته است: «پیام من به مردم این است که از نظام اسلامی خویش حمایت قاطع نمایند، در کارهای خیر با مسئوولین همکاری کنند، زیرا در حفاظت و تقویت نظام همکاری مردم بسیار مهم می باشد.»

حسن آخند از مسوولان امارت اسلامی نیز خواسته است که با مردم از هیچ نوع کمک دریغ نورزند.

او خواستار دعای مسلمانان به خصوص حاجیان در حق مردم فلسطین شده و درکنار این به همدری و کمک با فلسطینیان نیز تأکید کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی نیز سخنان حسن آخند را نقل کرده که او گفته است: «به نیروهای امنیتی و تمام ارگانی‌های امارتی صدا زده که خدمات خوبتر را به مردم ارایه بکنند. از مردم خواسته که به همدلی و همکاری بیشتر با امارت اسلامی و نظام همکار باشند، از پروژه‌های بازسازی و همچنان از برنامه‌های اقتصادی حمایت خوب و با نیروهای امنیتی همکاری داشته باشند.»

همزمان با این، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین تأکید کرده است که مردم افغانستان باید با دقت و تمرکز بر منافع ملی، وحدت ملی، احترام به تنوع قومی، مذهبی و فرهنگی و فراهم‌آوری زمینه‌ زندگی مسالمت‌آمیز برای همه همگام و هم‌صدا شوند.

عبدالله عبدالله در پیام عیدی خود گفته است که آبادی و پیشرفت افغانستان در اتحاد، همکاری و تأمین حقوق مشروع تعلیم و کار برای همه شهروندان نهفته است. او در این پیام خواستار ادامه‌ کمک‌های نهادهای بین‌المللی به مردم افغانستان نیز شده است.

مطالب مرتبط: 

رئیس الوزرا در پیام عیدی از شهروندان کشور که در بیرون بسر می‌برند خواست که به کشور برگردند

رئیس الوزرا: در رمضان نرخ مواد خوراکی کاهش یابد، ثروتمندان به فقیران کمک کنند

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!