رویداد های اخیر

معتصم له طالبانو سره د سولې د خبرو هر کلی کړی

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

ملا آغا جان معتصم رییس پیشین شورای سیاسی گروه طالبان تاکید دارد؛ اگر مذاکرات دولت افغانستان با این گروه ناکام بماند؛ وی برای گفتگو های مستقیم گام های جدی خواهد برداشت.

اقای معتصم از مذاکره با طالبان حمایت کرده میگوید که زمینه ها برای پایان جنگ در افغانستان بیشتر شده، و برای تامین صلح در کشور خاموش نخواهد نشست.

آقای معتصم که روز گاری فرد نزد به ملا عمر و وزیر مالیه رژیم طالبان در افغانستان بود؛ میگوید که بیشتر از هر زمانی بستر ها برای تامین ثبات در کشور هموار شده و باید گام ها برای اغاز مذاکرات رو در رو با طالبان استوار ترشود.

 

” من خاموش نمی مانم، کشورم در اتش جنگ میسوزد و میخواهم که ثبات در افغانستان تامین شود. صلح نه تنها برای افغانستان بلکه؛ برای منطقه یک نیاز است و اگر مذاکرات صلح با طالبان ناکام بماند؛ من خودم برای این گفتگو ها تلاش میکنم”

 

شورای عالی صلح نیز می گوید؛ اگر برای تامین ثبات در افغانستان گام های جدی تر برداشته نشود کشور با بحران تازه ای روبرو خواهد شد:

“من از جامعه جهانی میخواهم که برای صلح زمینه سازی کند و اگر این بار برای تامین صلح کار های جدی انجام نشود، افغانستان با بحران تازه روبرو خواهد شد”

اما در مجلس نماینده گان برخی ها نگران حرف های پشت برده و تلاش پاکستان از امتیاز گیری از روند مذاکره با طالبان اند.

نادر شاه بهر عضو مجلس نماینده گان:

 

“روند مذاکرات صلح برای ما مبهم و نگران کننده است و گفتگو های صلح با طالبان طوری باشد که سبب پایان جنگ در کشور شود”

قرار بود نماینده گان حکومت افغانستان و طالبان پس از 13 سال نبرد در هفته نخست ماه مارچ دور یک میز بنشینند؛ اما تاکنون هیچ پیشرفتی در این زمینه دیده نشده طالبان نیز همواره گفتگو با حکومت را رد کرده اند.

خبرنگار: فواد ناصری

Trending

خروج از نسخه موبایل