خبرهای تازه

معنوی: خواب وحشتناک انتخابات در حال تکرار شدن است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

فضل احمد معنوی، رییس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات می گوید، انتظار میرفت خواب وحشتناک انتخابات ۱۳۹۳ تمام شود، اما در حال تکرار شدن است.

از سومین انتخابات ریاست جمهوری دو سال گذشت، دو سال پیش از امروز میلیون ها شهروند افغانستان در بیست و چهارم جوزا پای صندوق های رای رفتند.

آگاهان این انتخابات را بدنام ترین انتخابات منطقه دانسته می گویند، در کنار رسوایی های این روند سران حکومت نیز به وعده های شان آنگونه که انتظار می رفت عمل نکرده اند.

باور ها این است، که همین انتخابات سبب شد تا قدرت میان دو رقیب انتخاباتی تقسیم شود، کاری که مانع اجرای تعهد های داده شده به مردم شده است.

آقای معنوی می گوید: “انتخابات ۱۳۹۳ یک انتخابات رسوا و یک خواب وحشتناک بود، امید میرفت این خواب تمام شود، اما میبینیم که در حال تکرار شدن است”.

هرچند از میان کم و بیش ۸ ملیون رای ریخته شده نزدیک به ۱ ملیون رای تقلبی شناخته شد، اما اعتراض های تقلب گسترده در این روند وجود داشت، پخش نوار های صوتی و تلفنی که ادعا میشد نشان دهنده تقلب است، بخش از این اعتراض ها است.

یکی از این نوار ها منسوب به ضیاالحق امرخیل، رییس پیشین دبیرخانه کمیسیون انتخابات است.

ریاست اجرایی می گوید، با آقای امرخیل و دیگر کسانیکه نوار های شان افشا شده بود، حساب و کتاب صورت خواهد گرفت.

جاوید فیصل، معاون سخنگوی ریاست اجرایی می گوید: “پیش شرط برای ما آوردن اصلاحات انتخاباتی است، این کار یک خیانت و دست زدن به سرنوشت مردم است، با این افراد حساب و کتاب خواهد شد”.

آقای امرخیل می گوید، وی انتظار دارد که داکتر عبدالله این پرونده را باز کند.

به گفته ای وی، پخش این نوار جعل کاری بود که از سوی تیم داکتر عبدالله صورت گرفته بود.

“از داکتر صاحب عبدالله میخواهم این موضوع را تعقیب کند و من آماده هستم در هر محکمه که دایر شود جواب دهم، این کار یک جعل کاری بود که از طرف ایشان صورت گرفته بود”.

انتخابات دو سال پیش ریاست جمهوری حتی بر انتخابات مجلس نمایندگان سایه افگند، انتخاباتی که در بهار سال پیش برگزار میشد، اما تا هنوز حکومت موفق به برگزاری این انتخابات نشده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل