خبرهای تازه

مقامات آمریکایی: داعش پس از سرکوب شدن در عراق در تلاش ایجاد پایگاه جدید است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شماری از نظامیان ارشد پیشن امریکایی از رهبران کشور های اسلامی می خواهند که علیه هر تهدید از سوی گروه های هراس افگن متعهد شوند.

این نظامیان همچنان از رهبران سیاسی امریکا می خواهند که باید رد پای فرار گروه های هراس افگن را در هر مکان دنبال کنند.

لیون پنیتا، وزیر دفاع پیشین امریکا تاکید کرد که هنوز هم برخی از کشور های اسلامی از تحرکات هراس افگنانه در منطقه حمایت می کنند که می توان نام ایران را در این میان گرفت.

آقای پنیتا، گفت: “ما میدانیم که ایران به اخوان المثلمین، حماس، برای شماری از اعضای القاده و برای طالبان کمک های مالی انجام داده اند. مشکل این است که نمی شود در دو جهت کار کرد. در منطقه دشمن مشترک حضور دارد؛ یکی تروریزم است و مشکل دیگر ایران است. نمی شود که در دو پهلوی جاده بازی کرد.”

رییس پیشین اداره استخبارات مرکزی امریکا،جنرال دیوید پترویوس که زمانی فرمانده جنگ افغانستان را نیز در اختیار داشت نیز اظهار داشت، نقش کشور های اسلامی در مبارزه با هراس افگنی نیاز است.

آقای پترویوس بیان داشت: “من حامی ایجاد یک ایتلاف بزرگ هستم، زمانی که من نیز فرمانده نیروهای ایتلاف در افغانستان بودم به دنبال بزرگ ساختن ایتلاف بودم و به این باور بودم که باید کشورهای اسلامی را نیز در ایتلاف داشته باشیم، این مبارزه برای قلب کشورهای اسلامی است.”

اما مشاور پیشین دونالد ترمپ با انتقاد یاد می کند که جنگ افغانستان شبیه جنگ در ویتنام است.  

ستیو بنن، مشاور ارشد امور راهبردی دونالد ترمپ علاوه نمود: “میراثی را که به کابینه دونالد ترمپ داده اند، عبارت اند از ریشه دوانی دیکتاتوری در ونزویلا، بحران موشک های کوریای شمالی، و جنگ مانند ویتنام در افغانستان است که  تمام آن در یک زمان انجام شد. این چیزی نیست که دونالد ترمپ انرا انجام داده باشد، بلکه نابغه های سیاست خارجی از هردو حزب در دوره های قبلی انرا به میراث گذاشته اند.”

در عین حال، زلمی خلیل زاد سفیر سابق امریکا در کابل بر ریشه کن ساختن شبکه های تروریستی تاکید می روزد.

آقای خلیل زاد اظهار نمود که “ما زمانی بهتر خواهیم بود که به دنبال تروریستان برویم. البته کاری که باید انجام بدهیم علیه القاده و یا داعش؛ اما ما در این مورد که اجازه ندهیم این تهدید ها دوباره ظهور کنند، اگر این کار شود باید گفت که ما از نظر سیاسی خوب عمل نکرده ایم.”

این نشست در حالی ابراز می شود که وزیر خارجه امریکا مشغول جلب حمایت برخی از کشور ها منطقه در نبرد علیه تروریزم و تهدید ایران است. 

Trending

خروج از نسخه موبایل