اخبار ساحوی

مقامات محلی: ۲۴ نیروی امنیتی به شمول ۱۰ کماندو در فراه جان باخته اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

مقامات محلی ولایت فراه تایید کرده که ۲۴ نیروی امنیتی به شمول ۱۰ نیروی کماندوی ارتش در حمله شورشیان جان باخته و سه تن دیگر ربوده شده اند.

به گفته مقامات محلی این حمله از سوی شورشیان بالای نیروهای امنیتی افغان در منطقه فراه رود ولسوالی بالابلوک و شهر فراه، مرکز این ولایت انجام شده است.

به گفته فرید بختور، رییس شورای ولایتی فراه در کمین جنگجویان طالبان ۱۰ نیروی کوماندو و هشت نیروی پولیس جان داده و سه پولیس دیگر را شورشیان با خودشان برده اند.

وزارت امور داخله در خصوص این رویدادها چیزی نگفته اما وزارت دفاع ملی تنها جان باختن چهار سرباز ارتش را در این ولایت تایید کرده است.

وی مرگ تنها چهار سرباز را در جریان این عملیات در ولسوالی بالابلوک تایید کرد.

. نیروی ویژه ارتش اما می پذیرد که در حمله پسین طالبان ده کوماندو و در حمله دو شب پیش، چهار کوماندوی دیگر در فراه جان باخته اند

شورای ولایتی فراه گفته است که ضعف مدیریت و خلا در برنامه ریزی عملیات نظامیان در ولسوالی بالابلوک، سبب جان باختن ده ها نیروی دولتی در نتیجه حملات طالبان شده است.

پیش تر در پنجم حوت هم از اثر یک حمله طالبان بر پایگاه ارتش در ولسوالی بالا بلوک نزدیک به ۲۰ سرباز ارتش جان باخت و همین دیروز در یک حمله طالبان در ولایت تخار هم ۱۶ نیروی دولتی جان باختند.

Trending

خروج از نسخه موبایل