اخبار ویژه

مقامات پکتیا: جنگجویان خارجی به صفوف طالبان محلی پیوسته اند

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱۷, ۱۳۹۹)

محمد حلیم فدایی والی پکتیا می گوید که طالبان به صلح متعهد نیستند و به همکاری بیگانگان، جنگ را در این ولایت شدت داده اند.

به گفته‌ی وی، طالبان در این اواخر حملات شان را بر پاسگاه های نظامیان افغان در شماری از ولسوالی های این ولایت افزایش داده اند.

آقای فدایی میگوید هرچند طالبان در تفاهم شان با امریکا گفته اند که با جنجگویان خارجی روابط شان را قطع می کنند اما هنوز هم این گروه،  به همکاری دهشت افگنان خارجی بر ضد نظامیان افغان می جنگند.

محمد حلیم فدایی والی پکتیا میگوید: “به باور من طالبان به صلح متعهد نیستند. آنان توافق‌نامه ای که امضا کرده اند را نقض کرده اند.”

در همین حال اعضای شورای ولایتی این ولایت نیز، موجودیت جنگجویان خارجی در کنار طالبان را تایید می کنند و می گویند که بیشتر این خارجی ها شهروندان پاکستان اند که از آن سوی خط دیورند می آیند و بر پاسگاه نظامیان حمله می کنند.

جنت خان سمکنی عضو شورای ولایتی پکتیا میگوید: “ما که با مردم هم صحبت کرده ایم، شماری از آنان (طالبان) پاکستانی اند، تعدادی چیچنی اند، تمام آنان خارجی اند که با طالبان محلی یکجا شده اند.”

 عبدالمالک زازی رییس شورای ولایتی پکتیا میگوید: “تمام برنامه ها در پاکستان طرح‌ریزی و در افغانستان عملی میشود.”

با این حال سخنگوی گروه طالبان این ادعاها را رد کرده و می گوید که هیچ جنگجوی خارجی در این ولایت نیست و نه هم آنان به همکاری بیگانگان بر پاسگاه های نظامیان حمله می کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل