رویداد های اخیر

مقام‌ها: نیروهای امارت اسلامی برای دفاع از کشور شان آماده استند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۹, ۱۴۰۱)

وزارت دفاع ملی می‌‌گوید که نیروهای امارت اسلامی برای دفاع از کشورشان در برابرهر تهدید آماده اند وهیچ قدرتی درمنطقه وجهان نیست که علیه این نیروها بجنگند.

معاون لوی درستیز وزارت دفاع ملی که برای دیدار با خانواده‌های قربانیان اخیرحملات هوایی پاکستان به ولایت خوست رفته می‌گوید که مرزهای افغانستان را با نیرو، سلاح‌ها و تجهیزات بیشتری تقویت کرده اند.

او در دیداربا خانواده‌های قربانیان، آنها را به صبر و شکیبایی ترغیب کرده و تاکید می‌کند که برای پاسخ این حملات از طریق نظامی امر داده نشده است.

او در این باره گفت:”نیرو، سلاح و تجهیزات دیگری هم به مرزرسیده، هیچ قدرت نمی‌تواند در برابر نیروهای امارت اسلامی مقابله کند، اطمینان می‌دهم مثلی گذشته که آسوده و آرام زندگی می‌کردید از این پس هم آرام زندگی کنی.”

همزمان سخنگوی امارت اسلامی حضور و فعالیت تحریک طالبان پاکستان در افغانستان را رد می‌کند، اما می‌افزاید که ممکن در مناطق کوهستانیر مشکلات وجود داشته باشد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، اما اطمینان می‌دهد که نیروهای امارت اسلامی از افغانستان دفاع می‌کنند و تنش‌های بوجود آمده با پاکستان از راه‌های دیپلوماتیک حل وفصل خواهد شد.

مجاهد افزود:”نی ما این را تایید نمی کنیم، به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم خاک افغانستان را علیه کشور دیگری استفاده کند و یا از خاک ما علیه پاکستان تهدید متوجه باشد.اگر هم درمناطق دشوارگذار وکوهستانی هم مشکل وجود داشته باشد باید مشترکا حل شود نه این که بمباران شود و حمله صورت بگیرد.”

این درحالی است که در حملات طیاره‌های اردوی پاکستان بر  خوست و نیز حملات راکتی آن بر بخش ازولایت کنر۴۷ تن به شمول زنان وکودکان کشته و بیش از ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

پاکستان مدعی است که این حملات را علیه مراکزتحریک طالبان پاکستانی که امنیت وثبات آن کشور را ازافغانستان تهدید میکرد راه اندازی کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل