رویداد های اخیر

مقام‌های آسترالیایی خواهان حذف  تصویر نشر شده در مورد جرایم جنگی در افغانستان شد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۱, ۱۳۹۹)

سکات موریسن، نخست وزیر آسترالیا از شبکه اجتماعی تویتر خواسته تا تصویر ویرایش شده را که در آن یک سرباز آسترالیایی یک طفل افغان را سر میبرد از تویتر حذف کند.

این تصویر ویرایش شده به روز یکشنبه توسط یک مقام بلند پایه چینی در صفحه‌اش نشر شد که واکنش‌های بین‌المللی را برانگیخت.

وزیر امور خارجه چین در واکنش به خواست سکات موریسن گفته است که آسترالیا باید بابت جنایت‌های جنگی خود خجالت بکشد و از افغان‌ها پوزش بخواهند.

بر اساس این گزارش‌ها چین همچنان خواسته است آسترالیا مبنی بر معذرت خواستن این کشور در مورد  تصویر نشر شده را نادیده گرفته است.

این تصویر توسط لیجیان ژائو ، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه چین نشر شده بود و او در مورد این تصویر در صفحه تویتر خود نوشته بود که ” از قتل افغانان غیرنظامی و زندانیان توسط سربازان آسترالیایی شوکه شدم، ما چنین عمل را به شدت محکوم میکنیم و میخواهیم که عاملین این کار به میز محکمه کشانیده شوند.”

در همین حال، یک سخنگوی دیگر وزارت امور خارجه چین گفته است که “آسترالیا باید در این باره واکنش عمیق نشان بدهد، عاملان این رویداد را به میز محکمه بکشاند… و همچنان باید تعهد کند که تا دیگر مرتکب چنین جرم نشود.”

از سوی دیگر بر بنیاد گزارش رسانه‌های بریتانوی ژائو در امریکا و پاکستان دیپلومات بود و بر بنیاد بخوردهای واکنش بر انگیز به حیث معاون مرکز معلوماتی بیجنگ گماشته شده است.

بر اساس این گزارش او بر روابط آسترالیا و چین در این اواخر تمرکز کرده بود.

در همین حال، جاسیندا آردین، نخست وزیر نیوزرلند، به طرفداری از آسترالیا بیجنگ را در مورد نشر این تصویر ملامت دانسته است.

جاسیندا آردین این تویت را غیر واقعی دانسته است و گفته است که نیوزلند با بیجینگ در باره این تصویر جنجال برانگیز مستقیمآ بحث خواهد کرد.

آردین در این باره گفته است که ” این یک تبادل نظر است میان آسترالیا و چین و بدون شک اصول قبول شده را ضربه  خواهد زد. ما در این باره نگران استیم و نگرانی خود را ابراز میکنیم.”

او در این باره گفته است که تصویری که واقعیت ندارد و استفاده میشود در این باره نیوزلند  با بیجینگ صحبت خواهیم کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل