جهان

مقام‌های جرمنی از خدمات نیروهای شان در افغانستان قدردانی کردند

Published

on

(Last Updated On: میزان ۲۲, ۱۴۰۰)

مقام‌های جرمنی در یک مراسم خاص از خدمات ۲۰ ساله نیروهای آن کشور در افغانستان قدر دانی کردند.

رییس جمهور جرمنی و وزیر دفاع آن کشور می‌گویند که فصل همکاری با افغانستان پایان نیافته و آلمان به همکاری‌های سیاسی و بشری اش با افغان‌ها ادامه میدهد.

این مراسم که در شهر برلین برگزار شده بود، رییس جمهور، صدراعظم و وزیر دفاع آلمان نیز اشتراک کرده بودند.

انه گریت کرامپ کارنباور: وزیر دفاع آلمان، در این باره گفت:”امروز روزی نیست که فصل افغانستان را ببندیم. تنها به دلیل وضعیت افغانستان و این واقعیت که افرادی که از ما حمایت کردند و در کنار ما جنگیدند هنوز به عنوان نیروهای محلی در افغانستان استند. هدف همه تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک ما این است که باید این افراد بتوانند با خیال راحت افغانستان را ترک کنند.”

در همین حال رییس جمهور آلمان نیز از خدمات ۲۰ ساله نیروهای آن کشور در افغانستان قدردانی کرده و حضور ۲۰ ساله آلمان در افغانستان را در تاریخ ۶۵ سال آن کشور بی پیشینه میداند.

فرانک والتر، رییس جمهور آلمان ، در این باره گفت: “کشور ما مدیون سپاسگزاری افغان‌های شجاع است که برای سازمان‌های آلمانی کار کردند و بنابر این امروز باید از جان خود در سرزمین مادری خود بترسند. شما توانستید بسیاری از آنها را به سلامت برسانید. اما تعداد کمی دیگر هنوز در افغانستان باقی مانده اند. من می‌دانم که بسیاری از آلمانی‌ها به ویژه بسیاری از جانبازان، نگران این افراد استند و آنها به درستی انتظار دارند که کشور ما همچنان به دنبال همه راه‌ها و وسایل ممکن برای انجام تعهد خود برای حفاظت از این افراد نیز باشد.”

مقام‌های آلمانی در حالی از ماموریت و خدمات نیروهای آن کشور در افغانستان قدردانی میکنند که نیروهای شان بیشتر در ولایت‌های شمال بخصوص کندز و بلخ مستقر بودند و پروژه های زیادی انکشافی از جمله اعمار میدان هوایی بلخ، اعمار کانال‌ها آب و سرک را از طریق موسسات GIZ تطبیق کردند.

در ۲۰ سال گذشته آلمان یکی از متحدان قدرت مند سازمان ناتو در افغانستان بود که بخش بزرگ از آموزش نیروهای امنیتی بخصوص نیروهای پولیس را نیز برعهده داشت.

Trending

خروج از نسخه موبایل