تجارت

مقام‌ها: سیستم معاشات ان تی ای متوقف میشود

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۳, ۱۳۹۹)

ریاست جمهوری میگوید که رییس جمهور غنی در نشست کابینه به وزارت مالیه دستور داده تا سیستم معاشات ان تی ای (کمک ملی فنی) سر از ماه حمل متوقف کند.

غنی همچنان افزوده است که با کارشیوه واضح هر بست انی تی ای به یک قرار داد نتیجه محور مبدل شده و پول صرفه جویی شده از آن به معاشات کارمندان پایین رتبه افزود شود.

فاطمه مورچل،معاون سخنگوی رییس جمهور، در این باره گفت:” پروسه ان تی ای به گونه کنونی تا ماه حمل سال آینده دوام میکند و در نشست رهبری حکومت آینده تنها در باره میکانیز تصمیم گرفته خواهد شد.”

درحال حاضر کارمندان قراردادی ان تی ای که شمار شان در کشور به ۲۴ هزار نفر می رسد از معاش ۳۸ هزار تا ۲۵۰ هزار افغانی بهره مند میشود

اعضای مجلس نمایندگان تاکید میکنند که حکومت پس پذیرفتن اصلاحات در معاشات ان تی ای باید طرح اصلاحی اش را با مجلس نماینده گان شریک کنند.

سید عظیم کبرزانی، دبیر کمیسیون مالی و بودجه مجلس نماینده گان، در این باره گفت:” حکومت به گونه همه جانبه باید این موضوع را بررسی بکند و طرح خود را به پارلمان افغانستان ارایه بکند. “

پیش از این مجلس نمایندگان افغانستان ، افزایش در معاشات کارمندان پایین‌رتبه‌ی دولتی را پیش‌شرط تصویب سند بودجه‌ی سال مالی ۱۴۰۰ گفته بود که حکومت پس از گذشت نزدیک به دو ماه از سال مالی جدید به این خواست نماینده گان مجلس پاسخ مثبت داد.

کمک ملی فنی برنامه‌ای است که برای استخدام کارمندان فنی و تخصصی دولت با حقوق و امتیازات بالا به حمایت مالی بانک جهانی اجرا می‌شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل