خبرهای تازه

مقام های نظامی و سیاسی افغانستان و پاکستان امروز در کابل دیدار کردند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

مقام های عالی رتبه نظامی و سیاسی افغانستان و پاکستان امروز نخستین دور گفتگوها را روی عملی سازی برنامه عمل کابل – اسلام آباد برای صلح و همبستگی در کابل آغاز کردند.

معین سیاسی وزارت خارجه می گوید که گروه های کاری دو کشور در پنج کمیته کار خواهند کرد تا از یک سو در روابط کابل و اسلام آباد اعتماد سازی شود و از جانب دیگر پاکستان در جنگ فعلی افغانستان را در بخش های گوناگون کمک کند.

حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت خارجه گفت: “هدف از این نشست این است که بین افغانستان و پاکستان اعتماد سازی شود و در بخش های گونه گون جنگ فعلی، پاکستان افغانستان را همکاری کند.”

مقام های پاکستانی نیز با پیام همکاری برای صلح افغانستان به کابل آمده اند و میخواهند دو طرف به نتایج مثبتی دست یابند که منجر به تغییر روابط بین دو کشور شود.

تهمینه جنجوا معین وزارت خارجه پاکستان نیز خوشبین است که دو کشور در بخش های صلح، امنیت و اقتصاد به پیشرفت مشترک دست یابند.

وی افزود: “امیدوارم در گروه های کاری یکجا کار کنیم. نمی خواهم روی چالش ها حرف بزنم بل می خواهم روی نزدیکی و مشابهت ها مان بحث شود تا افغانستان و پاکستان از رهگذر صلح و امنیت و اقتصاد پیشرفت های مشترک داشته باشند.”

از جانب دیگر کاروان صلح خواهان هلمندی نیز از ده روز به این سو در مقابل سفارت پاکستان در کابل، چادر صلح خواهی اش را میخ کوب کرده تا اسلام آباد در پایان دادن جنگ افغانستان صادقانه همکاری کند.

اقبال خیبر مسوول کاروان صلح خواهان هلمندی می گوید: “قرار است ما یک نامه به پاکستان بسپاریم تا این کشور از حقیقت های جنگ افغانستان بداند و در روند صلح همکاری کند.”

افغانستان و پاکستان دست کم در یک و نیم دهه پسین رابطه خوبی نداشته اند اما از ماه های اخیر این سو دو کشور با نهایی سازی برنامه عمل برای صلح و همسبتگی، روی همکاری های دو جانبه به ویژه در بخش های امنیتی و صلح کار می کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل