اخبار ساحوی

مقرره كار خبرنگاران در رسانه ها به شورای وزیران ارجاع خواهد شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مقرره شرایط اشتغال خبرنگاران در رسانه های افغانستان در آینده نزدیک پس ازبازنگری توسط ریاست تقنین وزارت عدلیه به شورای وزیران ارجاع خواهد شد. برخی از مسوولان نهاد های حمایت از رسانه ها در گروه هماهنگی رسانه های افغانستان میگویند، بعضا عقد قرارداد هایکه میان کارفرما و کارمندان رسانه ها صورت می گیرد غیرمنصفانه است. به باور آنان تصویب این مقرره در بهبود کار بهتر در رسانه ها کمک می کند و خبرنگاران نیز از مصوونیت کاری شان مطمین می شوند. درهمین حال وزارت اطلاعات و فرهنگ میگوید، میکانیزم های جدی برای جلوگیری از تخطی میان دو طرف در این مقرره در نظرگرفته شده است.

عبدالوکیل نایبی گزارشگرراديو- تلويزيون آريانا گزارش میدهد.

صدیق الله توحیدی مسوول دیده بان رسانه ها در موسسه نی ميگويد:

نهادهای حمایت از رسانه ها موسوم به گروه هماهنگی رسانه های افغانستان طی نشست ها و انجام گفتگو با دست اندرکاران رسانه ها شرایط اشتغال در رسانه ها را مورد بحث قرار داده و مقرره ای را به هدف ایجاد سهولت و رفع نگرانی های خبرنگراران تنظیم کرده اند. هدف اساسی این مقرره که پس از سپردن به وزارت اطلاعات و فرهنگ از طریق وزارت عدلیه به شورای وزیران ارجاع می گردد؛رسیدن به حق قانونی خبرنگاران است تا بتوانند از حق تقاعد، مصونیت کاری، استفاده از رخصتی های قانونی و جلوگیری از اخراج های بدون موجب، مستفید شوند.

احسان الله آرینزی   -عضو هیات اجرایوی انجمن خبرنگاران آزاد آسیای جنوبی ميگويد:

به خاطر نبود یک قانون منظم که کارمند و کارفرما را در رسانه ها مکلف به عملی کردن آن سازد، سبب بروز شکایت ها در این زمینه شده است.

درهمین حال دین محمد مبارز راشدی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ میگوید:

برای تصویب چنین قانون که سهولت کار در رسانه ها را تضمین میکند، فرصت های زیادی ازدست رفت ولی حالا راهبرد جدی به هدف جلوگیری از تخطی در کار رسانه یی در این مقرره در نظر گرفته شده است.

تلاش ها برای تصویب مقرره ی کار و اشتغال در رسانه های خصوصی درحالی صورت می گیرد که هم اکنون ده ها تلویزوین، رادیو وصدها نشریه چاپی در افغانستان فعالیت دارند و شماری زیادی ازافراد درانها مصروف کارمی باشند.مسوولان درگروه همآهنگی رسانه ها درافغانستان ابرازامیدو اری می کنند که تصویب این مقرره بتواند نگرانی کارمندان رسانه های خصوصی را در عرصه کاری تا اندازه کاهش دهد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Trending

خروج از نسخه موبایل