تجارت

ملابرادر از پروژه معدن مس عینک ولایت لوگر دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۶, ۱۴۰۱)

ملابرادر و شماری از وزرای حکومت امارت اسلامی از پروژه معدن مس عینک لوگر دیدار کرده اند.

این هیات روز جمعه (۴ قوس) به رهبری ملا عبدالغنی برادر آخوند، معاون اقتصادی رییس‌الوزرا و رییس کمیسیون اقتصادی از ساحه مس عینک ولایت لوگر دیدن کرده‌است.

شیخ شهاب الدین دلاور، وزیر معادن و پترولیم، نورالدین عزیز، وزیر صنعت و تجارت، قاری دین محمد حنیف، وزیر اقتصاد، مولوی نجیب‌الله حقانی، وزیر مخابرات، شیخ‌الحدیث نورالحق انور، رییس عمومی اداره امور، شیخ ضیاءالرحمن، معین پلان و پالیسی و مولوی حسام الدین صابری، معین مالی و اداری وزارت معادن و پترولیم جزء هیات معاون اقتصادی رییس‌الوزرا را در این سفر همراهی می‌کردند.

در جریان این سفر ضمن آن که از ساحات مختلف معدن مس عینک و آثار تاریخی در آن ساحه دیدن نمودند، با هیئت شرکت چینایی در رابطه به آغاز کار عملی استخراج معدن مس عینک نیز صحبت کردند.

آقای برادر گفت:«بمنظور پیشرفت بهتر امور استخراج معدن مس عینک، سعی و تلاش بیشتر صورت بگیرد همچنان تاکید کردند: در جریان استخراج معدن باید تلاش صورت گیرد تا از آثار باستانی حفاظت درست شده و هیچگونه آسیبی به آثار تاریخی نرسد.»

همچنان در جریان بازدید آقای عزیز، وزیر تجارت و صنعت گفت: «وضعیت کنونی فرصت خوبی برای آغاز کار عملی بالای پروژه مس عینک و همچنان وقت آنست تا بالای معادن افغانستان سرمایه گذاری گردد تا این کشور را از بحران اقتصادی نجات داده و بسوی پیشرفت و رشد اقتصادی سوق دهیم.»

پیش از این وزارت معادن از شرکت چینی قراردادی مس عینک خواسته بود که این پروژه را سریع تر آغاز کند.

شرکت چینایی بیش از ده سال پیش قرار داد مس عینک را برنده شد؛ اما پس از اندکی، کار این پروژه را متوقف کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل