اخبار ساحوی

ملاعمر” برای گفتگو های صلح به نمایندگی دفترسیاسی مراجعه شود”

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رهبرطالبان با پخش پیام تبریکی به مناسب فرارسیدن عید قربان ،ازطرف های مذاکره کننده خواسته است تا غرض گفتگوهای صلح به نمایندگی سیاسی این گروه مراجعه کنند.

گفتگوهای صلح ، تلاش های پیگیرحکومت افغانستان برای کشاندن طالبان به میزمذاکره از جمله مواردی است که بار ها با واکنش این گروه روبه روشده است.

اما این بار، گویا دید طالبان عوض شده باشد ، ملاعمر رهبرگروه طالبان درپیام تبریکی خود به مناسبت عید سعید قربان ، ازطرف های گفتگو کننده ی صلح خواسته است تا به منظورگفتگوهای صلح به دفترنمایندگی سیاسی این گروه مراجعه کنند.

در متن پیام آمده است که “درباره تفاهم با خارجی ها باید بگویم که ما جهت تحقق آرمان ها واهداف اسلامی وملی خود درپهلو مبارزه نظامی به مبارزه سیاسی نیزادامه می دهیم ، وبرای مبارزه  سیاسی جهت معینی به شکل دفترسیاسی داریم ، آنان با درنظرداشت مصالح اسلامی ، جهادی وملی ما با خارجی ها عمل می کنند.”

رهبراین گروه همچنان ازطرف های مذاکره کننده خواسته است تا جزبا دفترنمایندگی سیاسی این گروه ازتماس ها با شخصیت ها ی دیگرخود داری کنند.

ملاعمر در بخشی ازاین پیام خود برای طالبان فرمان داده است تا درمیان نیروهای امنیتی افغان نفوذ کنند، نفوذی که بارها باعث انجام حملات خودی برنیروهای ناتو مستقردرافغانستان شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل