رویداد های اخیر

ملا برادر پروژه ساخت نیروگاه آفتابی در سروبی کابل را افتتاح کرد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۸, ۱۴۰۲)

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرا امروز سه شنبه (۲۸ سنبله) پروژه ساخت یک نیروگاه آفتابی در نزدیکی بند نغلو در ولسوالی سروبی کابل را افتتاح کرد.

دفتر معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا در خبرنامه‌ای گفته است که این نیروگاه ۱۰ میگاوات برق تولید خواهد کرد.

ملا برادر در مراسم افتتاحیه این پروژه گفت که افغانستان خانه مشترک همه افغان‌هاست و عزت آنها در این کشور محفوظ است. او تاکید کرد که امارت اسلامی برخلاف نظام‌های گذشته، برای خدمت به مردم و آبادی کشور متعهد است.

معاون اقتصادی ریاست الوزرا همچنان گفت که امارت اسلامی این را درک کرده که برای داشتن اقتصاد قوی، صنعت و برای رشد صنعت، داشتن برق از همه مهم تر است.

او گفت که برای رسیدن به این هدف، امارت اسلامی تولید برق در داخل کشور را در اولویت‌های خود قرار داده و خواهان سرمایه گذاری در این بخش است.

ملا برادر گفت: «این پروژه با توجه به نیاز افغانستان به برق، کوچک به نظر می‌رسد، اما برای رسیدن به خودکفایی بسیار مهم است. این نشان می‌دهد که در امر رسیدن به خودکفایی، از احتیاج به ۱۰ میگاوات دیگر خلاص شدیم.»

معاون اقتصادی ریاست الوزرا یاد آور شد که امارت اسلامی قرارداد تکمیل لین ۵۰۰ کیلوولت از ترکمنستان را در بدل یک معدن به شرکت «افغان ویست» اعطا کرد که با آن زمینه انتقال صدها میگاوات برق فراهم می‌شود و سالانه ۲۰۰ میلیون دالر صرفه جویی صورت می‌گیرد.

پروژه ساخت نیروگاه ۱۰ میگاوات برق آفتابی در سروبی کابل توسط سکتور خصوصی در جریان یک سال تکمیل خواهد شد و در آن ۷۰۰ میلیون افغانی سرمایه گذاری صورت می‌گیرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل