رویداد های اخیر

ملا منصور در پاکستان با هویت جعلی بیمه و املاک خریده بود

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۴, ۱۳۹۹)

آژانس تحقیقات فدرال پاکستان ( FIA) ادعا کرده است که ملا اختر محمد منصور، رهبر پیشین گروه طالبان که در سال ۲۰۱۶ در یک حمله هوایی نیروهای امریکایی کشته شد، با هویت جعلی بیمه زندگی در یک شرکت پاکستانی داشته و دارای املاک میلیونی در کراچی نیز بوده است.

منابعی از FIA به داون نیوز گفته اند كه افسر تحقیق به همراه یک مقام از IGI General Insurance Limited كه این بیمه نامه را به منصور فروخته بود در دادگاه حاضر شده بودند.

شرکت بیمه در گزارشی توضیح داد که طی تحقیقات مشخص شد که منصور بیمه نامه را با استفاده از هویت جعلی خریداری کرده و تا پیش از مرگ اش ۲۱ می ۲۰۱۶ ، مبلغ ۳۰۰۰ روپیه پاکستانی (۱۸۰۰ دالر) به این شرکت پرداخته است.

همچنین در جریان تحقیقات مشخص شد که منصور و همدستانش از طریق خرید املاک با استفاده از هویت های جعلی، بودجه ای را برای فعالیت های تروریستی تولید کرده اند.

 بر اساس گزارش‌ها، منصور پنج ملک را در کراچی خریداری کرده بود که ارزش کلی آن ۳۲ میلیون روپیه (۲۰۰۰۰ دالر) تخمین زده شده است.

 منابع همچنان گفته اند که این شرکت بیمه ۳۰۰۰۰۰ روپیه پاکستانی را نیز به دادگاه تحول داده است.

در گزارش آمده است: “بازرسان FIA چک را برگرداندند و از شرکت خواستند مبلغ اصلی را به همراه حق بیمه پرداخت کند تا کل مبلغ به خزانه دولت واریز شود.”

 منابع قضایی به داون نیوز گفته اند که روز شنبه، شرکت بیمه مبلغ کل ۳۵۰۰۰۰ روپیه را به حساب دادگاه واریز کرد.

 در همین حال قاضی دادگاه مبارزه با تروریسم همچنین از دو بانک خصوصی گزارش هایی راجع به حساب‌هایی که احتمالا توسط منصور و همدستانش اخذ شده و اداره می شود به همراه جزییات معاملات درخواست کرده است.

این دو بانک Allied Bank Ltd و Bank Al-Falah هستند.

Trending

خروج از نسخه موبایل