اخبار ساحوی

ملل متحد بیش از سه صد میلیون دالر را برای فرصت های کاری زنان افغان کمک میکند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۶, ۱۳۹۱)

بخش زنان و برنامه انکشافی ملل متحد، در نظر دارد که بیش از سه صد میلیون دالر برای  بهتر شدن  وضعیت  زنان  در افغانستان کمک نماید.  در عین حال اداره انکشافی بین المللی امریکا نیز وعده سپرد که سی میلیون دالر را به  وزیر امور زنان افغانستان میدهد تا روی برنامه های وضعیت بهتر زنان در افغانستان به مصرف برساند.

وزیر امور زنان که در پنجاهفتمین اجلاس وضعیت زنان ملل متحد در نیویارک اشتراک کرده است این کمک ها را برای بهتر شدن وضعیت زنان در سراسر افغانستان موثر میداند.

پنجاهفتمین اجلاس کمیسیون وضعیت زنان ملل متحد درنیویارک با شعار “منع خشونت علیه زنان ” آغاز به کار کرد.

حسن بانو غضنفر وزیر امور زنان افغانستان و شماری از نمایندگان جامعه مدنی با اشتراک در این اجلاس از پیشرفت ها و ضرورت ها در زمینه های مختلف زندگی زنان در افغانستان سخن زدند و خواهان توجه بیشتر به زنان افغان شدند.

پنجاهفتمین اجلاس کمیسیون وضعیت زنان ملل متحد برای 15 روز ادامه خواهد داشت که زنان از سراسر جهان با تبادل تجربه ها و نظریات به بهبود وضعیت زنان در جهان می اندیشند.

حسن بانو غضنفر وزیر امور زنان افغانستان حضور در این اجلاس را برای فرصت یابی بهتر برای زنان افغان دست آورد بزرگ میداند و میگوید: برعلاوه اینکه ما کارکرد های خود را در این اجلاس بیان نمودیم ما طرز برخورد خود را با پدیده خشونت اراعه کردیم که یکی آن هم آگاهی مرد و زن از طریق ملا امامان مساجد میباشد. از طریق علما و متنفذین ما آگاهی میدهیم برای زنان و مردان به ویژه برای مردان که آنان باید حقوق زن را بفهمند”.

از سوی هم یک نمایشگاه عکس زیر نام ” زنان بین صلح و جنگ افغانستان” با همکاری بخش زنان سازمان ملل متحد در امریکا برگزار شد. که چالش ها و دستاوردهای مهم زنان و دختران افغانستان را به تصویر می کشد.

این عکس ها توسط 10 عکاس بین المللی که روی وضعیت زنان در حوزه های صلح و امنیت، آموزش،  توسعه اقتصادی و دسترسی به  امکانات صحی و تداوی تمرکز شده، آماده شده بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل