رویداد های اخیر

ممنوعیت کار زنان در انجوها؛ «یان ایگلن» به والی و علمای کندهار نامه نوشت

Published

on

(Last Updated On: جدی ۲۴, ۱۴۰۱)

رییس شورای پناهندگان ناروی در یک نامه عنوانی والی کندهار و اعضای شورای علمای این ولایت از آنان خواسته است که امارت اسلامی طی فرمان جدید اجازه دهد تا زنان حق آموزش داشته باشند و در سازمان های غیر دولتی (انجوها) کار کنند.

یان ایگلن در گفتگوی ویژه با آریانا نیوز تصریح کرد که هرگاه امارت اسلامی اجازه دهد زنان در انجو‌ها کار کنند، مطابق اصول اسلامی وعنعنات افغانی فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

آقای ایگلن گفت: «ما هیچ بدیلی برای زنان نداریم و نمی‌توانیم که بدون زنان به کمک‌های خود ادامه دهیم. در طول ۲۰ سال این اولین بار است که ما اینگونه فعالیت های خود را متوقف می‌سازیم. این همچنان برخلاف وعده هایی است که ما از طرف مقامات طالبان (امارت اسلامی) در دوحه، اسلو، اسلام آباد و همچنان در افغانستان دریافت کرده بودیم.»

رییس شورای پناهندگان ناروی همچنان گفت که تصمیم امارت اسلامی مبنی بر ممنوعیت کار زنان در انجوها میلیون ها تن را در افغانستان متاثر کرده است.

وی گفت: «تمام کارمندان ما در خانه های شان هستند، آنها هیچ کاری انجام نمی‌دهند، آنها مجبور شدند تا از خدماتی که شامل توزیع غذا به زنان و کودکان، ایجاد پناهگاه برای زنان و دیگر خدمات عاجل می‌شود دست بکشند. ما مجبور شدیم تا فعالیت‌های خود را متوقف سازیم.»

با این حال، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به اعلامیه نشست سازمان همکاری‌ اسلامی در مورد محدودیت‌ها بر زنان گفته است که امارت اسلامی در پیوند به تعلیم زنان در کشور، گام مؤقتی برداشته و این مشکل حل خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل