خبرهای تازه

منابع: این بار گفتگوهای صلح به یک نتیجه ای خواهد رسید

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

هیات طالبان در نشست پنجم قطر به رهبری ملا عبدالغنی برادر، صلاحیت کامل در مورد تصمیم گیری ها دارند.

منابع نزدیک به طالبان میگویند که اگر در این نشست روی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان توافق صورت گیرد، زمینه گفتگوها میان حکومت افغانستان و طالبان نیز فراهم خواهد شد.

ملا غنی برادر معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر که از بند پاکستانی ها آزاد شده است، رهبری هیات گفتگو کننده طالبان با امریکایی ها را به عهده دارد.

اعضای برجسته دیگر این هیات شامل شیر محمد عباس ستانکزی، ملا عبدالطیف منصور، مولوی مطیع الحق، مولوی عبدالسلام حنفی، مولوی شهاب الدین دلاور، مولوی امیر خان متقی، ملا خیرالله خیرخواه، ملا نور الله نور، ملا عبدالحق وثیق، و حاجی محمد نبی عمری برادر ملا محمد عمر رهبر پیشین گروه طالبان اند.

همچنان اعضای پیشن طالبان میگویند که ملاغنی برادر به عنوان بازوی راست ملا هبت الله رهبر گروه طالبان صلاحیت عام و تام در تصمیم گیری برای این نشست دارد.

مولوی قلم الدین رییس اداره امر باالمعروف زمان حاکمیت طالبان میگوید: “ملا برادر از اعضای کلیدی طالبان است و به فکر من اکنون هم میتواند همین فرد این نشست را مهم و قوی بسازد و وی میتواند هر نوع تصمیم گیری از آدرس طالبان را داشته باشد.”

انتظارهای زیادی از نشست رو در روی ملا برادر و زلمی خلیلزاد وجود دارد، تا حدی که، گفته می شود توافق بر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان می تواند زمینه گفتگوهای میان افغانی را شکل دهد.

سید اکبر آغا عضو پیشین گروه طالبان میگوید: “من فکر می کنم بیشتر بر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان توافق خواهد شد، کوشش می شود.”

در همین حال مقام‌های وزارت خارجه قطر و افراد نزدیک به دیپلمات‌های آمریکایی می‌گویند هیچ وقت احتمال به نتیجه رسیدن گفتگوها با طالبان تا این حد بالا نبوده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل