Connect with us

انتخابات ۹۸

منابع: بودجه انتخابات از سوی سازمان ملل به‌ گونه مشروط پرداخت می‌شود

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

سازمان ملل، هزینه انتخابات ریاست جمهوری، ششم میزان سال روان را به گونه مشروط  پرداخت می‌کند.

یک منبع در کمیسیون مستقل انتخابات ‌می‌گوید که سازمان ملل، پیش از پرداخت بودجه خواهان برگزاری تنها انتخابات ریاست جمهوری و طرح واقع‌بینانه از سوی این نهاد شده است.

در همین حال، کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که برگزاری سه انتخابات همزمان در ششم میزان برای این کمیسیون خط قرمز می‌باشد.

رحیمه ظریفی، عضو کمیسیون انتخابات می‌گوید: “وقتی‌که ما تصمیم گرفتیم که در انتخابات ششم میزان به انتخابات ریاست جمهوری شورای‌های ولایتی و انتخابات غزنی می‌رویم، طبعاٌ تمویل کننده‌گان و حکومت بر همین انتخابات بودجه می‌دهند.”

با این حال، تاکنون حدود ۲۵ در صد بودجه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای ولایتی و انتخابات مجلس نماینده‌گان از سوی حکومت پرداخت شده است و سازمان ملل با آن‌که در پرداخت بودجه انتخابات ششم میزان پاسخ مثبت داده است.

از سویی هم، شماری از نهادهای ناظر بر روند انتخابات می‌گویند که سرنوشت پرداخت بودجه برای انتخابات پیش‌رو تاحال نا معلوم است.

یوسف رشید، رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان اظهار می‌دارد: “تا هنوز تصمیم کمیسیون در قبال پشنهاد اخیر سازمان ملل توجه صرفا بر انتخابات ریاست جمهوری باشد این صراحت کامل ندارد از سوی کمیسیون انتخابات.”

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات، پس از پرداخت حدود ۲۵ در صد بودجه از سوی حکومت برنامه آموزشی کارمندان کمیسیون را برای ثبت نام  تقویتی در ۳۴ ولایت کشور اغاز کرده است.

گزارشگر: دیانا صمدی

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!