رویداد های اخیر

منابع: ملاعبدالغنی برادر رهبری نظام آینده افغانستان را به عهده خواهد داشت

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱۲, ۱۴۰۰)

رویترز به نقل از منابع طالبان گزارش داده‌است که ملاعبدالغنی برادر، معاون سیاسی طالبان رهبری نظام آینده افغانستان را به عهده خواهد داشت.

این منابع تایید کرده‌اند که ملایعقوب فرزند ملاعمر بنیانگذار طالبان و شیر محمد عباس ستانکزی مقام عالی در دولت آینده خواهند داشت.

یک منبع دیگر طالبان گفت که حبت‌الله آخونزاده، رهبر طالبان، بر مسائل مذهبی و حکومت در چارچوب اسلام تمرکز خواهد کرد.

همچنان منبع طالبان به شرط نگرفتن نام به رویترز گفته است که:” همه رهبران ارشد طالبان وارد کابل شده اند، جایی که مقدمات برای اعلام دولت جدید در مراحل پایانی آماده‌گی‌ها استند.”

این درحالی است که خبرگزاری رویترز روزگذشته گزارش داد که گروه طالبان برای مراسم اعلام حکومت جدید در کابل آماده‌گی گرفته اند.

احمدالله متقی، یک عضو گروه طالبان، گفته که مراسم اعلام این حکومت در ارگ گرفته شده، اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، به رویترز گفته که تاریخ دقیق اعلام این حکومت مشخص نیست، اما در چند روز اعلام خواهد شد.

بر بنیاد این گزارش مشروعیت این حکومت جدید برای جهانیان بسیار مهم است زیر افغانستان با مشکلات جدی از قبیل خشک سالی و ویرانی ناشی از درگیری‌ها مبارزه می‌کند.

یک مقام ارشد طالبان ماه گذشته به خبرگزاری رویترز گفته بود که ملا هیبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان، بر شورای حکمرانی افغانستان که رییس جمهور در راس آن باشد قدرت نهایی خواهد داشت.

Trending

خروج از نسخه موبایل