اخبار ساحوی

منابع: ملا هبت الله آخندزاده به افغانستان آمده است

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۷, ۱۴۰۰)

ملا هبت الله آخندزاده رهبر طالبان به افغانستان آمده و در کندهار به سر می برد.

منابع به آریانا نیوز می‌گویند که آقای آخندزاده اکنون با سران طالبان در کندهار از بهر چگونگی نظام آینده سر گرم رایزنی است.

سید اکبر آغا رهبر جبهه نجات افغانستان میگوید: ” من فکر می کنم ملا صاحب به کندهار است و با سران طالبان گفتگو می کند تا بتوانند به زودی یک نظام را اعلام کنند.”

طالبان در حالی از رایزنی‌ها برای ایجاد یک حکومت اسلامی فراگیر با جامعه جهانی و سیاستمداران افغانستان سخن می‌گویند که به تازگی شیر محمد عباس ستانکزی عضو رهبری طالبان گفت که نظام آینده به کسانی تعلق دارد، که دانا تر هستند و موضوع قومیت مطرح نیست.

انعام الله سمنگانی عضو طالبان میگوید: “ما بر سر یک نظام همه شمول که همه افغان‌ها در آن سهم داشته باشند تمرکز داریم.”

سران سیاسی افغان به سرکردگی حامد کرزی و عبدالله عبدالله با  طالبان سرگرم گفتگو هستند؛ گفتگو از بهر ایجاد نظام آینده با حفظ دست آورد های ۲۰ سال پسین.

شهزاده مسعود از چهر های نزدیک به حامد کرزی میگوید:” تلاش ها برای ایجاد نظام همه شمول که دست آورد های ۲۰ سال پسین در آن حفظ باشد جریان دارد.”

طالبان در کنار ایجاد نظام اسلامی و همه شمول ماموریت دارند که با جبهه مقاومت در پنجشیر هم به تفاهم برسند. هر چند دوبار نمایندگان از سوی طالبان و جبهه مقاومت در شهر چاریکار گفتگو داشته اند اما این مذاکرات  تا کنون بی نتیجه بوده است.

یاسین ضیا رییس پیشین ستاد ارتش میگوید: ” مقاومت گرا همین اکنون در پنجشیر حضور دارند، در اندارب ها آمده اند سه ولسوالی را از پیش شان گرفته اند.”

مردم انتظار دارند در هرچه زودتر نظام جدید از سوی طالبان اعلام شود، روند حکومت داری و ارایه خدمات به مردم از سر گرفته شود زیرا ۱۵ روز بیشتر می شود که در نظام خلا ایجاد شده و روند حکومت داری به گونه شاید و باید وجود ندارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل