خبرهای تازه

منتقدان: فساد در داخل ریاست جمهوری متمرکز به حلقه ای خاص است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شماری از منتقدان میگویند فساد داخل ریاست جمهوری متمرکز به یک حلقه ای خاص است و وعده مبارزه حکومت در برابر فساد تنها روی کاغذ باقی مانده است.

با این حال، ارگ ریاست جمهوری میگوید پیکار جدی علیه فساد اداری جریان دارد و هیچ نشانه ای از غفلت حکومت در مورد این پدیده روشن نخواهد شد.

احمد ولی مسعود، رییس اجندای ملی و یک تن از منتقدان حکومت فساد را ساختاری دانسته و میگوید: ” یک نفر قدرت را در دست می گیرد فساد می کند، فساد در دوره کرزی پراگنده بود حالا متمرکز شده در داخل ارگ، فساد زیاد شده رییس جمهور مفسد می داند.”

اما، هارون چخانسوری، معاون ریاست دفتر در امور استراتژیک و رسانه های ارگ روی ثبوت این مدعا تاکید دارد و در این رابطه اظهار میکند: “”کسانیکه داد از فساد می زنند و می گویند مبارزه علیه فساد نیست ثبوت کنند بگویند که در کجا نیست.فساد منسجم نشده مبارزه علیه فساد منسجم شده.”

عبدالستار مراد، از وزیران پیشین حکومت وحدت ملی و عضو رهبری حزب جمعیت اسلامی با انتقاد از پیکار حکومت در برابر فساد، حکومت را توافقی میداند، نه انتخابی.

وی در این مورد میگوید: “در تشکیل حکومت وحدت ملی جمعیت یک طرف از آن است و حکومت به اساس انتخابات تشکیل نشده است این تشکیل تفاهمی است.”

عملی نشدن چند بند از توافق نامه ایجاد حکومت وحدت ملی بخشی بزرگی انتقاد های امروز در برابر نظام را شکل میدهد.

Trending

خروج از نسخه موبایل