رویداد های اخیر

منصور: حکومت به حق آبه ایران متعهد است اما افغانستان خود به کمبود آب مواجه است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

عبدالطیف منصور، سرپرست وزارت انژری و آب امروز شنبه، ا اسد، در یک نشست خبری گفته است که امارت اسلامی بر معاهده حق‌ آبه ایران متعهد است، اما افغانستان خود آب کافی ندارد.

سرپرست این وزارت تأکید می‌کند که حق آبه مسئله ساده نیست که به سادگی تفاهم کرد و نیاز است که ابزارهای اندازه گیری آب نصب شود.

آقای منصور اما می‌گوید برای بر چیدن مشکلات از جمله بودجه انکشافی، بندهای آبی و برق سه طرح را به رهبری امارت اسلامی پیشنهاد کرده است.

آقای منصور گفته است: «یک روش مدیریت آب بستگی به دولت دارد که تیم تخنیکی وزارت انرژی شب و روز در تلاش می‌باشد که معضل کمبود آب کشور را حل کند و راه حل دومی برای کنترول آب، مربوط مردم می‌شود.»

درهمین حال، این روزها کمبود آب در پایتخت از مشکلات جدی دانسته می‌شود.

به گفته آنان، پروژه‌ی انتقال آب دریای پنجشیر به کابل به‌زودی آغاز می‌شود.

بربنیاد آماری که این وزارت می‌دهد، هشتاد درصد دهاقین و مردم کشور از خشکسالی خساره مند شده‌اند.

سرپرست وزارت انرژی و آب هم‌چنان می‌گوید که برای بر چیدن مشکلات از جمله بودجه انکشافی، بند‌های آبی و برق سه طرح را به رهبری امارت اسلامی پیشنهاد کرده است.

سرپرست این وزارت از جامعه جهانی می‌خواهد که از پروژه های عامه در افغانستان پشتیبانی کنند.

آقای منصور می‌گوید که حکومت پیشین بیش از ۳۵ میلیون دالر قروض برق را به تاجیکستان، ازبیکستان و ایران نپرداخته بود.

از سوی هم سرپرست وزارت انرژی و آب تأکید دارد که آنان می‌کوشند تا نهادهای انرژی، آب و برق در یک نهاد منسجم شوند. به گفته او، بودجه شرکت برشنا در حکومت پیشین برای نهادهای دیگر اختصاص داده شده بود و شماری از پروژه‌های این وزارت ناتکمیل مانده‌اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل