خبرهای تازه

مواد سمی در محصولات پاکستان، هشداری خطرناک به شهروندان افغان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

یک هشدار کتبی از آدرس معینیت ارشد امنیتی وزارت داخله دست به دست می شود که قرار است آی اس آی پاکستان با استفاد از نام دو شرکت مشهور آن کشور، لبنیات سمی به افغانستان بفرستد.

دیده شده است که از محصولات کشور پاکستان در مینوی غذایی نیروهای امنیتی وجود دارد و این سند نشر شده در این مکتوب می تواند قضیه مصوونیت سربازان افغان را در خط مقدم نبرد کمی جدی تر بسازد.

وزارت امور داخله در این مورد چیزی نخواست که بگوید، اما آگاهان نظامی استفاده از مواد سمی در خوراکه های نظامیان افغان را خطرناک می دانند.

در مکتوب شماره ۱۶۶۰۹ معینیت ارشد امور امنیتی وزارت داخله به نهاد های مرتبط به این وزارت چنین آمده است: «اطلاع واصله از یک منبع رسمی حاکیست؛ اخیراً سازمان آی اس آی پاکستان یک باب فابریکه تولید لبنیات شیر قیماق را در مارک دو کمپنی مطرح لبنیات سازی آن کشور ایجاد نموده است. قابل ذکر است سازمان مذکور در بین لبنیات مواد سمی را که نوعیت آن تا کنون تثبیت نگردیده است، مخلوط کرده و بعد از بسته بندی وارد افغانستان می شود.»             

در عین حال، سربازن نظامی از استفاده مواد خوراکی پاکستانی در مینوی غذایی شان گواهی می دهند.

یکی از سربازان افغان گفت: «ما از حکومت می خواهیم که پس از این از خوارکه های پاکستانی مانند شیر و قیماق نیاورند و از خوراکه های استاندارد استفاده کنند.»

سربازی دیگر اضافه کرد: «حکومت باید به این موضوع توجه داشته باشد که مواد خوراکی پاکستانی، شامل خوراک ما سربازان نباشد.»

این در حالیست که رییس جمهور غنی به تکرار گفته است که افغانستان بر یک جنگ اعلام ناشده در قبال پاکستان قرار دارد؛ پس آیا پاکستان و سازمان استخباراتی این کشور برای ضعیف ساختن نیروهای افغان از این نوع گزینه ها کار خواهند گرفت؟

زلمی وردک، یکی از آگاهان نظامی بیان داشت: «وقتیکه بدانی دشمنت است، از منابع آنان استفاده کردن خود را ضربه زدن است. چرا، می توانند قطعات را توسط آن مسموم کنند و با وجود آن بعضی مسایل مهم دیگری را هم پیش برده می توانند.»

ظاهر قدیر، نماینده مجلس در ننگرهار تصریح کرد: «اگر چنین برنامه ای واقعیت داشته باشد، تمام افغانان و به خصوص حکومت افغانستان مکلف است که جلو این عملکرد را به گونه ای جدی بگیرد.»

در ظاهر این برای نخستین بار است که حکومت افغانستان با چنین آزمون دشواری روبرو می شود؛ در حالیکه وزارت داخله حاظر به هیچ نوع ابراز نظر نیست، خواست مردم افغانستان این است که حکومت در برابر این عملکرد احتمالی سازمان استخبارتی پاکستان خاموشی اختیار نکند.

گزارشگر: علی اصغری

Trending

خروج از نسخه موبایل