رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر: داعش در افغانستان از بین رفته است

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۴, ۱۴۰۲)

معاون سیاسی ریاست ‌الوزرا در دیدار با شماری از بزرگان قومی ولسوالی نازیان ولایت ننگرهار گفته است که داعش در افغانستان از بین رفته است.

مولوی عبدالکبیر در این دیدار افزود که مردم شینوار مانند دیگر باشندگان آن، قربانی گروه فتنه‌گر داعش بودند اما امارت اسلامی توانست آن‌ها را از شر این گروه نجات دهد.

آقای عبدالکبیر علاوه کرد که نظام اسلامی خدمت‌گذار مردم است و برای حل مشکلات مردم در ننگرهار توجه جدی خواهند نمود.

او به بزرگان ولسوالی نازیان وعده داد که به مشکلات شان رسیدگی خواهد شد.

در همین حال، بزرگان قومی ولسوالی نازیان خواستار ایجاد زمینه‎های کاری برای جوانان و استخدام کدرهای این ولایت در بدنه نظام شده‌اند و از این‌که داعش در این ولایت سرکوب شده است، خرسند‌اند.

یک باشنده ننگرهار گفت: «گروه داعش ان‌شاء‌الله ختم شده است و بازهم سرکوب می‌شود.»

یکی دیگر از باشندگان ننگرهار علاوه کرد: «قبلن (داعش در این ولایت) فعالیت داشت ولی حالا امارت اسلامی الحمدالله امنیت را تأمین کرده است.»

با این حال، آگاهان به این باور اند که داعش هنوز یک تهدید برای افغانستان تلقی‌ می‌شود و نهادهای امنیتی باید تلاش کنند تا این گروه کاملن از بین برده شود.

سرور نیازی، آگاه نظامی گفته است: «نتنها به افغانستان بلکه داعش یک خطر جدی بر منطقه و تمام جهان است و جهان نگرانی دارد که داعش گسترش می‌یابد. ولی چیزی که ما می‌بینیم امروز بیش از هر وقت دیگر مبارزه برضد داعش در افغانستان به شکل خوب‌تر و بیش‌تر انجام شده است.»

به باور آگاهان، در بیش از دو سال گذشته نیروهای امارت اسلامی عملیات‌های زیادی را برای سرکوب داعش انجام داده‌اند اما به صفر رسانیدن فعالیت این گروه به مبارزه بیش‌تر نیاز دارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل