رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر: نرفتن ما در نشست دوحه به‌معنای تیرگی روابط ما با جهان نیست

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲, ۱۴۰۲)

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا می‌گوید آنها برای حضور معنی‌دار در نشست‌های بعدی سازمان ملل تلاش می‌کنند.

یک روز پس از پایان نشست دوحه، معاون سیاسی ریاست الوزرا گفت غیبت حضور آن‌ها در این نشست به‌معنای تیرگی روابط کابل با جامعه جهانی نیست.

ولوی عبدالکبیر افزود که حکومت سرپرست افغانستان تلاش می‌کند در نشست‌های بعدی سازمان ملل حضور «مثبت و معنی‌دار» داشته باشد.

عبدالکبیر در دیدار با سفیر جاپان گفت که حکومت سرپرست افغانستان با شرایط تعیین شده خود آماده شرکت در نشست دوحه بود، اما به گفته او «طراحان» این نشست این فرصت را از دست دادند.

وی همچنین از سخنان سرمنشی سازمان ملل درباره نشست‌های آینده استقبال کرد و گفت که حکومت سرپرست به این نشست‌ها به «دیده خوب می‌نگرد.»

این در حالی است که نماینده حکومت سرپرست افغانستان در قطر از شرکت در نشست دوحه امتناع ورزید و دلیل عدم اشتراک خود در این نشست را بی‌توجهی به شرط‌های خود خوانده اعلام کرده بود که آنان به دلیل در نظر نگرفتن شرط‌های‌شان توسط سازمان ملل متحد در نشست دوحه شرکت نکرده‌اند.

رییس دفتر سیاسی حکومت سرپرست افغانستان در دوحه، در یک نوار صوتی گفته بود: «به دلیل پذیرفته نشدن شرایط ما در نشست دوحه شرکت نکردیم.»

نماینده‌گان بیش از ۲۵ کشور در نشست دوحه درباره افغانستان که روز گذشته (سه‌شنبه، ۱حوت) پایان یافت، اشتراک کرده بودند.

انتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان این نشست گفته بود که اشتراک کنندگان درباره «ایجاد شرایط در نشست بعدی برای حضور مقام‌های حاکم افغانستان» بحث کردند.

Trending

خروج از نسخه موبایل