رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر: نهاد‌های خارجی فعالیت‌های‌ خود را به‌گونه آزادانه پیش ببرند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۲, ۱۴۰۲)

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا با الن دلیتروز، رئیس عمومی موسسه بین‌المللی جینواکال، الکساندر مونافو، مسوول روابط بین‌المللی و فهد عباسی، مسوول این نهاد دیدار کرده و گفته است که تمام نهاد‌های خارجی فعالیت‌های خویش را به‌گونه آزادنه در مطابقت با اصول پیش ببرند.

ارگ در خبرنامه‌ای روز شنبه (۱۲ حوت) نوشته که آقای الن دلیتروز در این دیدار با اشاره به هدف‌های این موسسه گفته است که از مدت طولانی بدینسو با امارت اسلامی در تماس بوده و همکار می‌باشند.

دلیتروز افزوده است: «اکنون در افغانستان امنیت سرتاسری تامین است، اداره‌های امنیتی و نظامی با همدیگر همکار هستند و منسوبان نظامی امارت اسلامی با مردم برخورد مناسب دارند؛ ما تمام این نکات مثبت را با جامعه بین‌المللی و نهادهای ویژه شریک می‌کنیم.»

آقای دلیتروز تصریح کرده است که آنان در افغانستان با شماری از اداره‌های نظامی و ملکی از نزدیک همکاری می‌کنند و برنامه دارند که با نهادهای مربوط افغان، همکاری خویش را گسترش دهند.

در این دیدار، معاون سیاسی ریاست الوزرا از کمک‌های موسسه جینواکال به افغانستان ابراز امتنان نموده و گفته است که با برقراری امنیت کامل در افغانستان، زمینه بهتر فعالیت نهادهای کمک‌رسان و بی‌طرف نسبت به هر زمان دیگر فراهم شده است.

آقای عبدالکبیر نیز خطاب به مسوولان موسسه جینواکال گفت که واقعیت‌های افغانستان را با نهادهای بین‌المللی شریک کنند.

او در اخیر افزود که اداره‌های مربوط امارت اسلامی همکاری‌شان را با موسسه جینواکال گسترش می‌دهند و زمینه فعالیت بهتر را برای این موسسه فراهم خواهند کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل