رویداد های اخیر

میلر: با امارت اسلامی درباره رهایی شهروندان امریکایی گفتگو کرده‌ایم

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۳, ۱۴۰۲)

وزارت خارجه امریکا می‌گوید که با امارت اسلامی درباره آزادی شهروندان ایالات متحده که در افغانستان اسیر و زندانی شده اند، گفتگو کرده است.

متیو میلر، سخنگوی این وزارت در یک نشست خبری در واشنگتن گفته است که توماس وست، نماینده خاص ایالات متحده در امور افغانستان در هفته جاری با نماینده امارت اسلامی در این مورد صحبت کرده است.

آقای میلر گفته است: «می‌خواهم بگویم که امنیت شهروندان امریکایی اولویت ما است، نه تنها در این گفتگو بلکه در گفتگوهای قبلی نیز بر آزادی شهروندان امریکایی در افغانستان تأکید داشتیم. ما این موضوع را با رهبران طالبان (امارت اسلامی) در میان گذاشتیم و اصرار کردیم.»

با این حال، میلر فاش نکرده که این شهروندان امریکایی به چی اتهامی بازداشت و زندانی شده اند.

در همین حال، سخنگوی امارت اسلامی نیز دستگیری شهروندان امریکایی در افغانستان را می‌پذیرد اما در مورد تعداد دقیق آن جزییات نمی‌دهد.

ذبیح الله مجاهد در این مورد گفته است: «این موضوع تا حالی بسیار دقیق نیست، تعداد و موضوعات شان که چی است کاملاً بُعد امنیتی هم دارد و ارگان‌های عدلی در این راستا تصمیم خواهند گرفت. تا حالی پیشرفت صورت نگرفته و جزییات بیشتر هم نداریم.»

مشخص نیست که این اتباع امریکایی از چه زمانی در محابس افغانستان نگهداری می‌شوند اما امارت اسلامی گفته است که قضیه‌های این زندانیان توسط قوه قضاییه بررسی می‌شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل