خبرهای تازه

میلر: حمایت خود را از نیروهای افغان ادامه می‌دهیم

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

جنرال سکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع، می‌گوید اکنون زمینه خوبی برای رسیدن به صلح در افغانستان مهیا شده است.

آقای میلر که در هفتادومین سال‌روز ایجاد پیمان ناتو سخن می‌گفت، همچنان تآکید ورزید که نیروهای ناتو در کنار نظامیان افغان تا زمان رسیدن به یک هدف مشترک خواهند ایستاد.

همچنان فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع درین مراسم از تمامی متحدان ناتو سپاسگذاری کرد و فرصت کنونی گفتگوهای صلح با طالبان را نتیجه تلاش‌های آنها گفت.

آقای میلرگفت: “حالا فرصت که برای صلح و روند گفتگو های سیاسی ایجاد شده توسط شما ممکن شده است و ما به حمایت خود از نیروهای افغان ادامه خواهد دادیم و در کنار آنها باهم برای برای برآورده ساختن خواست مشترک همه تلاش خواهیم کرد.”

در همین حال، نیکولاس کی، نماینده ارشد ملکی ناتو هم خوشبین روند گفتگوهای جاری صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان است وی اظهار داشت: “ما از پیشرفت های که خلیل‌زاد به آن تا به حال دست یافته دلگرم شده ایم ناتو دولت افغانستان و رهبران افغانستان را برای آوردن یک صلح همه شمول حمایت می کند و گام بعد مذاکرات بین الافغانی خواهد بود که خود افغان ها ان را به پیش خواهند برد.”

از سویی هم، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور در سخنان اش در مراسم تجلیل از این روز هراس افگنان را یک تهدید بزرگ برای قاره آسیا و اروپا دانسته و خواستار تلاش بیشتر نیروهای حمایت قاطع درمبارزه با هراس افگنی شده است.  

آقای عبدالله اظهار گفت: “حال القاعده به آن ظرفیتی رسیده است که تمام آسیای مرکزی و شماری از کشور های دیگر و حتی اروپا و جنوب آسیا را بی ثبات بسازد به شمول همین پاکستان.”

از حضور نیروهای حمایت قاطع در افغانستان حدود هجده  سال می گذرد، حالا هم خروج این نیروها محور بحث‌های چندین دور گفت‌وگوهای صلح میان نمانیدگان امریکا و طالبان در نشست های قطر بوده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل