خبرهای تازه

میلر: در کنار پشتیبانی از روند صلح آماده مبارزه با هراس افگنی هستیم

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

جنرال سکات میلر، فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان از آماده‌گی نیروهایش برای پیکار در برابر هراس افگنی خبر می‌دهد.

جان بس، سفیرامریکا در افغانستان، سکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای خارجی در کشور و مقامهای امنیتی افغان به روز( پنج‌شنبه، ۸ حمل) در سفری به ولایت بلخ از آماده گی‌ها برای جنگیدن دربرابر گروهای هراس افگن سخن زدند.

در این سفر آقای میلر، گفت که درکنار پشتیبانی از روند صلح در افغانستان آنان آماده مبارزه نظامی دربرابر جنگجویان استند.

درهمین حال وی تاکید ورزید که از تمامی امکانات شان برای برقراری صلح در افغانستان کارمی‌گیرند و به همکاری شان با افغان‌ها متعهد خواهند بود.

آقای میلر گفت: “تعهد ما حمایت از افغان ها و نیرو های افغان است. به عنوان فرمانده نیرو های حمایت قاطع اطمینان میدهم که از نیرو ها و امکانات ما برای حمایت از صلح استفاده می کنیم و در عین حال ما به مبارزه خود نیز ادامه خواهیم داد.”

همزمان با این، مقامهای امنیتی افغان از تغییر راهبرد جنگی نیروهای دولتی درفصل تازه جنگ خبر دادند و گفتند که امسال هراس افگنان را درلانه‌های شان هدف قرار می‌دهند.

اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی ابراز داشت: “ما روی مسایل امنیتی برنامه های آینده جنگ، بازسازی وآماده گی برای انتخابات با والیان بگونه مفصل صحبت کردیم. “

همچنان خوشحال سادات، معین ارشد امنیتی وزارت داخله در این مورد بیان داشت: “بزودی شیوه عملیات ها تغییر خواهد کرد. شیوه ای که چگونه بتوانیم دشمن را درلانه های شان هدف قرار بدهیم”.

این اظهارات از سوی مقام های امنیتی افغان و فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا ولایت های شمالی کشور موجی از حملات طالبان و گروه داعش را گواه بوده است. چنانکه حتاهمسایه‌های شمالی کشور بارها از گسترش هراس افگنی درمرز با افغانستان ابراز نگرانی کرده اند.

همچنان فصل تازه جنگ همزمان با تلاشهای برقراری صلح در کشور آغاز شده است. تلاش‌های که دیده شود آیا برای دوطرف و مردم افغانستان صلح دایمی را به دنبال خواهد داشت یانه؟ که هنوزهم این تلاشها بصورت جدی از سوی کشورهای منطقه، جهان و حکومت افغانستان در این زمینه ادامه دارد.

گزارشگر: شاهپور فرهمند

Trending

خروج از نسخه موبایل