رویداد های اخیر

میک: ریاست لوجستیک وزارت داخله کمترین پیشرفت در مبارزه با فساد داشته است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

بر اساس گزارش تازه کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری یا «میک» ریاست لوجستیک وزارت امور داخله کمترین پیشرفت را در مبارزه با فساد داشته است.

این نهاد میگوید که وزارت داخله از جمله ی سفارش های  پیشنهاد شده هیچ سفارشی را در بخش لوجستیک عملی نکرده است.

این در حالی است که شش ماه پیش این نهاد در گزارشی بخش های تدارکات، لوجستیک و مدیریت منابع بشری وزارت امور داخله را در برابر فساد آسیب پذیر ارزیابی کرده بود، اکنون این نهاد میگوید که از جمله سفارش‌های پیشنهاد شده از سوی آنان، تنها سه سفارش به صورت کامل تطبیق شده، ۲۸ سفارش در حال تطبیق است و ۵ سفارش دیگر نیز به دلیل تغییر در ساختار داخلی این وزارت عملی نشده است.

باری سلام کمیشنر کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد میگوید: “بیست سفارش دیگر که عمدتا بخش لوجستیک را در بر میگیرد و خیلی یک بخش مهم و حیاتی هم است؛ متاسفانه تطبیق نشده اند و یا گزارشی که حکایت از تطبیق سفارشات ما کند برای ما از سوی وزارت داخله پیشکش نشده است.”

در همین حال نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله از عملکرد این کمیته در روند مبارزه با فساد اداری استقبال می کند، “وزارت امور داخله از اعلامیه تعقیبی میک استقبال می کند.

آقای رحیمی می‌افزاید که به زودی از پیشرفت ها در این زمینه، به شهروندان کشور گزارش خواهند داد.

مبارزه با فساد اداری جدی ترین مشکل فرا راه حکومت افغانستان است که گاه گاهی نهادهای بین المللی کمک های خود را مشروط به مبارزه جدی با این پدیده کرده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل