اخبار ساحوی

ناامنی هنوز هم، جدی ترین چالش بر سر راه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به شمار می آید

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مسوولان درکمیسیون مستقل انتخابات میگویند: که درتلاش اند تا زمینه بهتر مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را در سراسر کشور، مساعد سازند. اما هنوز هم چالش های امنیتی از نگرانی های عمده این نهاد محسوب میشود.

به گفته رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات درحال حاضر در شصت ولسوالی در سراسر کشور مراکز ثبت نام رای دهندگان را باز نموده اند، اما چالش ناامنی، روند ثبت نام رایدهندگان را نیز متاثر ساخته است.

ضیا الحق امرخیل رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات میگوید:” بخاطر حضور گسترده و فعال زنان در روند انتخابات، هشتصد خانم را در کار ثبت نام رایدهندگان استخدام کرده اند”.

اما، شماری از نهادها از حضور کمرنگ زنان در روند انتخابات ابراز نگرانی میکنند.

فوزیه کوفی رییس کمیسیون امور زنان مجلس نمایندگان پیشنهاد نمود تا غرض توزیع کارت ثبت نام برای زنان تیم های سیار را در نقاط مختلف شهر ها موظف سازند تا زنان بتوانند به ساده گی کارت ثبت نام بدست آورند.

در عین حال، وزارت امور زنان و کمیسیون امور زنان مجلس نمایندگان طرحی را به هدف حضور فعال زنان در انتخابات پیشرو، به کمیسیون مستقل انتخابات سپردند. که براساس این طرح، برای زنان در مورد حضور شان در انتخابات آگاهی داده میشود.

سیده مژگان مصطفوی معین وزارت امور زنان گفت: “در رابطه به حضور گسترده زنان در انتخابات سال آینده که یک پروسه ملی است، همکاری های لازم را از تمام مردم، رسانه ها، و کمیسیون مستقل انتخابات خواهانیم”.

کمیسیون مستقل انتخابات آمار حضور زنان بخاطر گرفتن کارت رایدهی را در سراسر کشور، 35 درصد عنوان میکند و ابراز امیدواری میکند که این آمار تا فرارسیدن روز انتخابات، به 50 درصد افزایش یابد.

Trending

خروج از نسخه موبایل