اخبار ساحوی

ناتو برای واگذاری مسوولیت امنیتی ولایت میدان وردک به توافق رسید

Published

on

(Last Updated On: حوت ۳۰, ۱۳۹۱)

مسوولان آیساف درکشورمیگویند که فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان در دیدار با رییس جمهور کرزی بر بیرون شدن نیروهای ویژه امریکایی از ولایت میدان وردک، موافقه کرده است.

جنرال جوزف دانفورد فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان در دیدارش با حامد کرزی رییس جمهوری کشور صبح روز چهار شنبه(30 حوت) در کاخ ریاست جمهوری گفت:” خوشحالم که اعلام کنم به دنبال یک رشته گفتگوهای سازنده با رییس جمهوری، رهبری وزارت دفاع و وزارت امور داخله، ما به توافق رسیدیم که برنامه انتقال در این ولایت بسیار مهم، مطابق نیازهای امنیتی مردم و شرایط ماموریت ما واگذار گردد”.

سخنگوی وزارت دفاع ملی کشور میگوید:” که در حال حاضر نیروهای ویژه امریکایی در ولسوالی نرخ ولایت میدان وردک مستقر اند. با بیرون شدن این نیرو ها از میدان وردک، نیروهای افغان جای آنان را پر خواهند کرد”.

با این حال ظاهرعظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی، کمبود نیروی هوایی را هنوز هم چالش بزرگ در اردوی ملی افغانستان میداند و میگوید:” کمبود نیروی هوایی چالشی است که شاید برای سال های دیگر نیز اردوی ملی افغانستان با آن مواجه باشد”.

به گفته سخنگوی این وزارت در سال 1392 خورشیدی، مرحله چهارم روند انتقال مسوولیت های امنیتی نیز آغاز خواهد شد، اما تاریخ دقیق آغاز این روند مشخص نیست.

Trending

خروج از نسخه موبایل