جهان

ناتو: جنگ روسیه در اوکراین می تواند سال‌ها طول بکشد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۳۰, ۱۴۰۱)

خبرگزاری رویترز صبح روزگذشته (یک‌شنبه ۲۹ جوزا) در گزارشی به‌نقل از صحبت‌های دبیرکل‌ ناتو، با نشریه آلمانی‌‌ زبان بیلد، نوشت که :”ما باید از اوکراینی‌ها در برابر تهاجم روسیه دفاع کنیم، حتی اگر هزینه چنین حمایتی بالا باشد.

به‌گفته استولتنبرگ، دبیرکل‌ ناتو، فقط هم هزینه‌های مشخصا نظامی مد نظر نیست، هزینه‌های بالای مواد غذایی و انرژی را هم باید بپردازیم.

دبیرکل ناتو در بخش دیگری از صحبت‌های خود با نشریه آلمانی‌‌ بیلد گفت:” اگر کمک‌های نظامی به ارتش و نیروهای اوکراینی افزایش یابد و تسلیحات پیشرفته‌تری در اختیار اوکراینی‌ها قرار گیرد، این امکان وجود دارد که منطقه دونباس از کنترل نیروهای روسیه خارج شود.”

 انتظار می‌رود نشست سران ناتو در مادرید که قرار است در اواخر ماه جاری برگزار شود با بسته کمکی به اوکراین موافقت کند.

استولتنبرگ در توضیح بسته کمکی ناتو به اوکراین گفت که به کی‌یف در انتقال تسلیحات قدیمی دوران شوروی به تجهیزات استاندارد ناتو کمک خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فبروری گذشته با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل