رویداد های اخیر

ناتو: ماموریت ۲۰ سال در افغانستان بیهوده نبوده است

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱۴, ۱۴۰۰)

ینس ستولتنبرگ، سرمنشی عمومی ناتو، پس از دیدار با رییس جمهور و وزیر دفاع امریکا گفته که این سازمان هنوز هم نیازی دارد تا شماری از متحدان افغان خود را تخلیه کند.

ستولنبرگ می‌گوید که این سازمان تلاش می‌کنند تا افغانستان دوباره به پناه‌گاه امن هراس افگنان مبدل نشود.

ستولتنبرگ در این باره گفت:” این ماموریت بی‌نتیجه نبوده است. کسانی که بهای نهایی را پرداخته اند ، کسانی که عزیزان خود را از دست داده اند، اعضای خانواده، باید بدانند که آنها در واقع سهم مهمی داشته اند. آنها در مبارزه با تروریسم تفاوت ایجاد کردند. وظیفه اصلی در حال حاضر این است که هر کاری را که می‌توانیم انجام دهیم تا جایی که ممکن است دستاوردهای ما در زمینه تروریسم حفظ شود.”

ستولتنبرگ افزوده که ناتو در تلاش انسجام منابع و جذب شرکای جدید برای دفاع از ۳۰ کشور عضو خود است.

سرمنشی عمومی سازمان ناتو می‌گوید که آنان دولت کنونی افغانستان را بخاطر وعده‌هایش در زمینه مبارزه با تروریسم پاسخگو نمیدانند و ناتو آماده هرنوع حمله بر گروه‌های تروریستی در افغانستان است.

ستولتنبرگ در این باره گفت:” این بدان معنا است که دولت طالبان را به خاطر وعده‌های خود در زمینه تروریسم پاسخگو می‌داند، اما همچنین آماده است که در افق، مسافت‌های طولانی حمله کند و به عنوان متحدان ناتو هوشیار باشد و هرگونه تلاش برای بازسازی گروه‌های تروریستی بین‌المللی را از نزدیک دنبال و تحت نظر داشته باشد در افغانستان هدف ماست.”

سرمنشی عمومی ناتو در حالی از احتمال حملات این سازمان برای هدف قرار دادن اهداف تروریستی در افغانستان خبر میدهد که پیش از این شماری از کشورهای همجوار با افغانستان بخصوص تاجیکستان از حضور گروه‌های تروریستی و تقویت آنان در سرحدات با افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل