رویداد های اخیر

ناروی از صلح پایدار در افغانستان حمایت میکند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۹, ۱۳۹۹)

فوزیه کوفی و فاطمه گیلانی، اعضای تیم مذاکراتی جمهوری اسلامی افغانستان، در یک نشست مجازی با وزیر امور خارجه ناروی در مورد نقش زنان در روند صلح افغانستان گفتگو کردند.

فاطمه گیلانی میگوید که زنان افغان از مشکلات گذشته تجارب خوبی را بدست آورده و باید دست آوردهای آنان حفظ شود.

گیلانی افزود که “شرکت زنان در سیاست برای آینده روشن کشور از اهمیت خاص برخوردار است.”

 او افزود:” دست آوردهای ما در بخش‌های گوناگون از اهمیت حیاتی برخوردار است.”

وی همچنان گفت که نقش سازمان ملل، کشورهای منطقه به ویژه همسایه‌ها در روند صلح افغانستان مهم است و در هماهنگی نزدیک با جامعه جهانی باید آز آن استفاده شود.

در همین حال، فوزیه کوفی، عضو دیگر هیات مذاکراتی جمهوری اسلامی افغانستان، در مورد پیشرفت‌ها و تلاش‌های این تیم برای کاهش خشونت‌ها و اعلام آتش بس صحبت کرد.

کوفی در این باره گفت:” میکانیز واضح برای پیشبرد روند صلح افغانستان ضرور است و تیم جمهوری اسلامی افغانستان در مورد آن کار میکند.”

وی همچنان از همکاران بین المللی خواست تا تلاش‌ها را برای تامین صلح در افغانستان سرعت ببخشند و افزود که ثبات در افغانستان به نفع کشورهای منطقه است.

وزیر امور خارجه ناروی نیز از تلاش‌ها برای صلح پایدار در افغانستان حمایت کرد و افزود که ناروی برای تامین صلح و ثبات در افغانستان یکجا با جامعه بین المللی کار میکند.

این در حالی است که امریکا میخواهد روند صلح افغانستان را سرعت ببخشد و به همین منظور زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان به کشورهای منطقه سفرهای خود را آغاز کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل