علم و تکنالوژی

ناسا یک سفینه فضایی را به «شهاب‌‌سنگ» می‌کوبد

Published

on

(Last Updated On: میزان ۲, ۱۴۰۱)

اداره عمومی ملی هوانوردی و فضا در امریکا (ناسا) در نظر دارد دوشنبه شب سفینه فضایی «دارت» را به یک شهاب‌سنگ بکوبد تا برای اولین بار تلاشی در راستای تغییر مسیر حرکت شهاب‌سنگ‌ها صورت بگیرد.

شهاب‌سنگ دیمورفوس که در جریان ماموریت فضایی «دارت» مورد هدف قرار خواهد گرفت ۱۱ میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد و خطری برای بشر محسوب نمی‌شود.

ستاره شناسان درسراسر جهان ماموریت «دارت» و تاثیر آن را دنبال خواهند کرد.

قرار است آژانس فضایی اروپا با ماموریت «هرا» پس از برخورد سفینه فضایی «دارت» با شهاب‌سنگ دیمورفوس تاثیر آن را بررسی کند. سفینه «هرا» قرار است ماه اکتبر سال ۲۰۲۴ به فضا پرتاب شود.

سفینه «هرا» در سال ۲۰۲۶ به شهاب‌سنگ دیمورفوس خواهد رسید تا میزان تاثیر برخورد «دارت» با آن را بسنجد.

سفینه فضایی «دارت» ماه نوامبر سال گذشته از ایالت کالیفرنیای امریکا به فضا پرتاب شد. این سفینه اکنون پس از سفری ۱۰ ماهه با سرعت ۲۰ هزار کیلومتر بر ساعت شهاب‌سنگ دیمورفوس را در ماموریتی «تصادم» هدف قرار خواهد داد.

لحظه برخورد «دارت» با این شهاب‌سنگ به طور مستقیم از طریق کانال ویدئویی ناسا پخش خواهد شد. تلسکوپ‌های فضایی هابل و جیمز وب بر برخورد «دارت» با دیمورفوس نظارت خواهند کرد.

به گفته ستاره شناسان تعداد کمی از شهاب سنگ‌ها به طور بالقوه برای کره زمین خطرناک هستند. این در حالی است که به گفته آنها هیچ کدام از این شهاب سنگ‌ها طی یک قرن آینده خطری برای زمین محسوب نمی‌شوند.

Trending

خروج از نسخه موبایل