خبرهای تازه

نامزدان معترض دروازه شورای ملی را بستند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

نامزدان پیروز نتایج ابتدایی انتخابات مجلس نماینده‌گان کابل، درب شورای ملی را تا هنگام اعلام نتایج نهایی بستند.

 قرار بود مجلس نماینده‌گان، امروز(شنبه، ۲۱ ثور) انتخابات هیئت اداری این مجلس را برگزار کنند، اما به دلیل اعتراض نامزدان انتخابات مجلس نماینده‌گان کابل، نشست عمومی مجلس برگزار نشد.

با این حال، نامزدان معترض تاکید می‌ورزند که در عدم حضور نماینده‌گان کابل، هرگونه تصمیم گیری‌ها در مجلس پیامدهای ناگواری به دنبال خواهد داشت.

 شیکنی کروخیل، نامزد برنده در نتایج ابتدایی کابل می‌گوید: “ما وکیلان برنده این جا آمده ایم و صدای خود را بلند می کنیم تا حقوق ما پا مال نشود ونتایج انتخابات مجلس نماینده گان کابل زودتر اعلام شود و ما خواستار تاخیر انتخابات هیئت اداری هستیم.”

همچنان، حفیظ الله جلیلی، نامزد برنده دیگر در نتایج ابتدایی کابل اظهار میدارد: “نباید به سرنوشت آرای مردم بازی صورت گیرد و هر چه زودتر نتایج نهایی کابل اعلام شود.”

درهمین حال شماری از هوادران نامزدان برنده می‌گویند که نباید با سرنوشت آرای مردم بازی صورت گیرد.

ملک اکبر، بزرگ قوم بیان میدارد: “رای از مردم است و نباید به آن بازی و معامله صورت گیرد و باید نتایج نهایی اعلام شود زیرا مردم به بسیار مشکلات به نماینده گان شان رای داده اند.”

از سویی هم، مسوولان در کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند که تا چند روز دیگر نتایج نهایی انتخابات مجلس نماینده‌گان کابل اعلام خواهد شد.

 مولانا محمد عبدالله، یک کمیشنر این کمیسیون می‌گوید: “ما تلاش داشتیم که هرچه زودتر نتایج کابل را اعلام کنیم و حتی روز جمعه، اما به علت تظاهرات نامزدان معترض در دروازه‌های کمیسیون‌ها این روند به تاخیر افتاد و تلاش داریم تا اخیر همین هفته این نتایج را اعلام نمائیم.”

هر چند از گشایش شواری ملی بیش از سه هفته می‌گذرد، اما مجلس نماینده‌گان تاحال توانسته است فقط یک نشست را برگزار کند. همچنان نامزدان پیروز از حوزه انتخاباتی کابل می‌گویند که عدم حضور ۳۳ نماینده از کابل مشروعیت و قانونی بودن این مجلس را زیر پرسش قرار می‌دهد.

Trending

خروج از نسخه موبایل